Gå til innhold

Utflod hos jente på 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min er periodevis plaget med luktløs utflod, ser tydelige spor i trusene hennes.

Som mor blir jeg litt engstelig og har fryktet "det verste". Jeg har fisket uten å legge ord i munnen hennes, men jenten ser ut som et spørsmålstegn og det er tydelig at det ikke er noe "skummelt" som skjer.

Vasker henne godt både morgen og kveld, uten såpe.

Har vært hos legen med henne ang. dette for et års tid siden, men legen sa at "det er ikke normalt med utflod hos små jenter, men heller ikke unormalt". Egentlig et ganske ok og beroligende svar.

Men dette er jo plagsomt for jenten min...

Noen som har noen erfaringer med dette?

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke så mye å gjøre med det. Lær henne å bruke truseinnlegg, så slipper hun fuktige truser hvertfall. Husk å kjøp sånne som sitter bra da, always multiform sitter som spikret :-)

Skrevet

Datteren min hadde også det rundt samme alder. Gikk til legen, og siden fastlegen min ALLTID er opptatt, fikk jeg en klønete mann som nærmet seg pensjonisttilværelsen...

Spørsmål om overgrep kom opp, noe jeg ikke hadde mistanke om, men det var ubehagelig - tror de må spørre om det når små barn har utflod. Han ringte en kvinnelig kollega som hadde peil og hun kunne fortelle at det ikke var helt unomalt. Små jenter kan utforske litt, selv med skitne fingre, og få en forandring i bakteriefloraen som gir utflod.

Det er sikkert det som er grunnen - mulig hun piller på seg selv litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...