*Milla74* Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har en liten gutt på 17 dager som jeg fullammer. Problemet er at han ofte kaster opp maten, og da alt han har spist. Han er veldig glupsk, og jeg må begrense hvor mye han spiser hvis ikke er det ingen sjans for at an skal beholde maten. Han kaster kaster opp ca en til to ganger om dagen. Han har lagt på seg greit siden fødselen. Hva er grunnen til dette? Hordan kan jeg unngå det? Er det noe jeg spiser/drikker han kan reagere på? Hvor mange ml er det normalt at en baby på 2-3 uker spiser i døgnet? Jeg blir veldig takknemlig for råd og tips.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Det kan være at han drikker for mye, men det kan også være at han ikke tåler melk. Fortsetter det hadde jeg snakket med lege.
Lille-gullklumpen Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Det gjorde min også! Får du han til å rape skikkelig? gjerne avbryte etterhvert og så tilby bryst igjen? Det er kanskje veldig ABC, men jeg tenkte faktisk ikke på det etter fødsel og masse styr. Ble selvfølgelig litt flau da noen spurte meg om det, for jeg viste jo egentlig at babyer måtte rape etter et måltid... Også spiste han jo altfor mye... men det ble bedre da vi ble litt bedre kjent, for han ville ha bryst hele tiden. Jeg måtte regulere det, for det klarte ikke han selv. MEN de kan gulpe mye pga hva du spiser også... det er ikke så lett det der...og da blir de jo fort sultne igjen... Lykke til ihvertfall, det ordner seg nok når noen uker har gått ( de flyr fort!!!)
*Milla74* Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2007 Takk for svar! Han er kjempevanskelig å få til å rape. Men jeg tar ikke noen pauser underveis, så det skal jeg iallefall prøve. Men jeg aner ikke hvor mye han skal ha av melk heller. Jeg har masse melk, og får han mulighet tar han alt han får. Så jeg prøver å regulere det, men han virker jo sulten fort igjen da...
Lille-gullklumpen Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Min hadde også vanskelig med å rape, jeg måtte være veldig tålmodig! Men nå har det ordnet seg og det kommer lettere, de fleste gangene ihvertfall. Man må bare prøve seg frem. Men jeg tror at når de får en pause, vil de kjenne om de er mette eller ikke. De liker jo å ligge ved brystet så justerer melkemengden seg til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå