Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på en "ammerunde"?


Mia_I

Anbefalte innlegg

Noen ganger spiser min 6 uker gamle baby riktig så effektivt, synes jeg, og bi bruker 20-30 mnutter før hun e rfornøyd. Andre ganger kan vi bli sittende i en time eller to... da blir jeg lei og puppene slitne..

 

Hvor lang tid bruker dere på ammingen? Noen tips for hvordan man kan korte ned ammetiden etterhvert? Men innser vel at dette trolig er noe som bare må komme av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Har dessverre ingen gode tips, men har hørt flere som sier det går litt raskere etterhvert. Hos oss høres det veldig likt ut som hos deg; kan både ta 20 minutter og godt over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. ofte hun er sann amme ti min, pause 15 min amme fem min osv. da kan det fort føles ut som om en har ammet i timesvis etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn er det her også - ammer ti minutter, tre minutter soving, amme litt igjen, pause et kvarter, så skal hun ha mer mat... Får ikke gjort mye annet da! Prøver å avlede henne med andre ting, men det er kun puppen som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er veldig opp og ned.. noen ganger er det som dere sier, amme litt sove bitte litt, amme litt, en liten rap, mere mat, så blir vi sinna i ti min og amme litt igjen.. føler det er oftest på velden han holder på slik. på dagen spiser han i ti min 15 min og sover godt i noen timer etter på :)

 

regner med at det kommer seg etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi! Syns jeg ammet leng av gangen jeg men... Hm..

Gutten min gulper opp så mye, så i helga fant jeg ut at jeg skulle ta en ny vri..

 

FØR: spiser hver 2.time. Spiser 10 min. pr pupp = gulp gulp

 

NÅ: spiser hver 2.time. Spiser 5-7 min. pr pupp og 2-3 pauser m/rap=

LITE gulp:)

 

At dere ammer opptil en time høres overdrivent ut:( Sikker på at de ikke bare ligger å "koser" med puppen i steden for å drikke?

 

Han legger på seg 200 gr i uka (har veid han flere ganger på HS), så jeg har hvertfall funnet ut min oppskrift. :) Han virker hvertfall fornøyd:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer fra 5 minutter til 40 minutter ca. Det varierer også om han trenger et eller to bryst for å bli mett. Her er det selvregulering, han får når han vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...