Maisie Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Det er et styr å håndmelke hver gang jeg skal lage grøt til lillegutt. Foreløpig er det jo ikke store mengdene som skal til, men lell..... Lurer på om det er praktisk å pumpe meg for så å fryse ned små porsjoner melk? Da kan jeg ta opp en liten dert og tine for hver gang. Noen som gjør det sånn?
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Jeg pumpa det jeg trengte rett før hver grøt jeg da.. Var helt greit for meg at han begynte med grøt med vann i så jeg slapp det, men det er jo ikke snakk om en lang periode hvor jeg måtte det. Syns det var greit, da slapp jeg å tine det osv.. Hendte at jeg pumpa ut litt og hadde i kjøleskapet til dagen etter hvis jeg skulle bort eller sove lenge.. (han fikk grøt morgen og kveld)
fiona71*2pp Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Ja jeg pumper hver kveld. Kommer an på mengden jeg får ut..men noe fryses.. å det bruker vi i grøt. Hun liker ikke å drikke opptint melk, så vi må lure den i grøten hennes.. Veldi lettvint da.
Hoppetussa Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Du får kjøpt isterningsposer for melk på apoteket, da kan du fryse inn små mengder. Et tips om håndmelking er noe styr: Kjøp melkeoppsamlere på apoteket, legg den i den puppen du ikke ammer på, så sørger utdrivningsrefleksen for sitt! Du kan jo sikkert få ut noen få ml hver gang bare på det!
Bellen^2 Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Jeg pumper meg hver kveld før jeg går og legger meg og setter melken i kjøleskapet og bruker det til grøten hans dagen etter. Har noen isbitposer med mm liggende i frysen, men synes det er enklere å bare varme opp det jeg har i kjøleskapet.
Maisie Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2007 Ja, jeg synes håndmelking er noe styr, og å pumpe hver gang synes jeg også blir litt styr, når det ikke er snakk om mye melk. Skal på ferie i morgen, så da tenkte jeg det ville være mer lettvint å bare fryse ned mm i enten isterningsposer eller -brett der jeg skal. Men grønn som jeg er med grøttilvenning, så visste jeg ikke helt om det var en ok måte å løse det på. Finnes det maisgrøt for 4 måneder som skal lages med vann? Så bare grøt som skal lages med melk i butikken. Og hvis det finnes, kan jeg skifte over til det nå, eller bør jeg vente, siden jeg har begynt med melkegrøt og han ikke er vant til å drikke vann ellers?
Krepsen :) Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Vi bruker 4mnd havregrøten til nestle, den skal blandes med vann. Vi begynte med maisgrøt som skal blandes med melk, men den likte hun ikke så vi prøvde havregrøten i stede og den elsker hun. Hun har aldri fått vann på flaske eller lignende så jeg tror ikke det har noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå