♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Hva slags hvitvin er egentlig Astica Chardonnay??
Dailis Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Jeg kjenner ikke til den vinen, men druetypen er brukt i mange gode viner. Sannsynligvis er det en ganske lett vin, men står det ikke noe på den? Ellers kan du søke på vinmonopolet, der står det en beskrivelse.
Dailis Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000sGXsPbT_?ProductUUID=2AYKdlGlgDcAAAEIDXxkR0YK&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList Den er nok lett og ganske frisk ja....
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2007 men hva betyr egentlig chardonnay, har det noe prosent ell no slik? hehe skikkelig peiling her ja da......
Dailis Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Det er en druetype. En grønn drue. Jeg liker den veldig godt i en del viner. Bl.a. chablis som er av mine favoritter (ikke så veldig orginalt det da, hehe) Prosenten står på flasken, det har med veldig mye å gjøre hvor høy den er.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2007 har vinen her hjemme skjønner du som vi smakte på i går og syns den var så mue mer annerledes enn alle andre vinene vi har hatt. Har ikke peil på vin da, men hvis jeg ikke tar helt feil så er den ganske tørr hehe, fikk litt sandpapir følelse på tunga haha
Dailis Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Den er ganske tørr ja, og den har gansk høy alkoholprosent, hvilket jeg ofte synes kler hvitviner. Så alkoholen har noe å si for smaken, om ikke alt for mye. Foretrekker du den søtere?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2007 Nei er ikke glad i søte viner i det hele tatt. Så første gang jeg smakter denne vinen syns jeg den var veldig sterk og tørr og ikke spes god, hehe, men nå smakte den fantastisk og tror jeg har fått en ny favoritt. Men det er vel mer enn vin man nipper til hjemme, tror ikke jeg hadde tatt med meg en 3 liter av den på fest liksom mohaha:-)
Dailis Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Fullstendig enig, søte viner er bare ikke godt. Så flott at du har funnet en ny favoritt! Den vinen er sikkert god til skalldyr;) Kose deg i sommer da med ny favorittvin og greier=D
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2007 Jo takk for det da hadde vi bodd i samme by så kunne vi tatt et glass eller to sammen da vettu hehe. Reker og hvitvin haha:-) Ha en strålende sommer da:-)
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 kan jeg bare legge til at jo høyere prosent det er,jo tørrere er vinen. f.eks 8% alkohol er ganske søt,mens 13% er mye bedre! (liker de best tørre jeg..)
Desembermamma 2002 Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Chardonnay er en bestemt druetype. De smaker noe fruktaktig. En av favorittypene mine. Ofte er de halvtørre til tørre. Husk at hvitvin skal være tør (dvs. at den ikke har mye naturlig sukker i seg - det ser du bak på etiketten) om du skal bruke den til fisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå