.Gruffalo. Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Har nettopp fått ny jobb.Begynner i august. Dette er en krevende jobb og teamet jeg jobber med kommer til å være sårbare dersom jeg blir borte. Svikter en av oss får det store konsekvenser for de andre. Sånn er det bare. Men: jeg planlegger en ny graviditet. Har et barn på 2,5 år og ønsker en til snart. Men føler at det er kjempeproblematisk å bli gravid "med en gang" etter at de har ansatt meg.... Hva gjør jeg? Noen med liknende erfaringer?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Du planlegger livet ditt etter familien, ikke etter jobben. Det ordner seg alltid, og teamet kommer sikkert til å være like sårbart hele tiden. Sånn er det å være kvinne i fertil alder!
Mille** Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Da må du nesten velge det du brenner for mest, jobb eller familieforøkelse. Jeg ble gravid 2 mnd etter jeg startet i ny jobb, sånt må de nesten kunne forvente når de ansetter kvinner i rett alder. )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 signerer tosøtesmå's innlegg. Har selv begynt i 2 nye jobber (etter hverandre, senest nå i mai) midt i prøveperioden vår (begynte å prøve på ny baby i fjor), men nå seneste gangen (når jeg endelig fikk den jobben jeg virkelig vil ha) valgte jeg å utsette prøvingen litt til jeg føler jeg har fått "the hang of it" på jobb, ikke fordi jeg føler jeg "skylder" jobb det, men for min egen del. Dvs vi prøver igjen rett over sommern (hvis ikke det skjer et "uhell" før). Man kan bytte jobber, men kan ikke bytte familiesituasjon, så for meg kommer familieplanleggingen først.
Mammaen til E.S. Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Enig med de andre her. Begynner selv i ny jobb i aug. og kommer til å begynne på prøvingen en gang på høsten. Vil ikke ha for stort mellom rom. Kommer jo tilbake til jobben etterpå. Ingen så kan bli sure for det.
.Gruffalo. Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2007 Takk for svar alle sammen! Jeg synes jo egentlig at familien må gå foran. Jeg kommer jo tilbake i jobben etter permisjon uansett... Det er bare den dumme samvittingheten som plager meg; av natur føler jeg en veldig forpliktelse til alt (også jobben).
hm hm Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har akkurat fått meg ny jobb 5 mnd på vei! Tenker jo at det blir litt kjipt å gå ut i permisjon med en gang jeg har kommet inn i det, men jeg tar 100% permisjon istedetfor 80% denne gangen, og tenker at jeg kan fullt og helt kosentrere meg og være mer stabil når jeg er ferdig med permisjonen. Nå prioriterer jeg å få en bror eller søster til lillegull, senere skal jeg prioritere min egen karriere (til en viss grad selvfølgelig, har jo tenkt å prioritere familien senere også, ikke sånn ment, men ihvertfall være i jobb, og utvikle meg faglig)
Mrs Mamma Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 fikk ny jobb forrige uke, og en uke etter fant jeg ut at jeg er gravid.. begynner i aug, 1 årsvikariat. jeg rekker ca 6 mnd, går ut i perm ca begynnelsen av februar. syns faktisk det ekleste er at jeg rekker akkuart (forhåpentligvis) å jobbe i 6mnd, sånn at jeg får fødselspenger. virker som jeg jobber bare for å gå ut i perm igjen... har vært hjemmeværende siden jeg fikk forrigejenta. men samtidi er jeg kjempegla og gleder meg t den lille skjønne kommer, og prøver å ikke tenke på at jeg "svikter" de i nyjobben. håper de forstår (fant jo ut det etter jeg hadde sagt ja t jobben). jeg trur nok jeg ville fortsatt å prøvd uansett jobb, så får d gå som det går. dette er en typisk situasjon vi kvinner føler grunnløs dårli samvittighet ovenfor, de fleste får ingen negative opplevelser uttav det. faktisk er det ikke lov å si noe negativt om det engang!!
annie-77 Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har det ganske likt som Mamma`n + ..... Bare at jeg fikk 6 mnd vikariat, så klarer fint og jobbe kontrakten ut... Men de hadde store forventninger om at jeg ville bli der etter det. Grudde meg masse til og si det til sjefen. det gikk ok, han var høflig nok men merket tyyydelig at dette syntes han lite om. Har ikke sagt det til resten enda, de får se en rund mage når de kommer tilbake fra ferie! Uff liker ikke denne situasjonen så godt, tenker mye på det, men jeg visste jo ikke at jeg var grav. da jeg takket ja. Du får føle på hva du kan leve med i hverdagen dersom du blir grab\vis fort. Grattis med jobben, ta den om du vil!!
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Jeg er 5mnd på vei og begynnte i ny jobb for tre uker siden, sjefen hvet at jeg er gravid og skal ut i permisjon. Men ikke noe problem...får komme tilbake i fast stilling etter permisjon og det er bra. Du burde heller fokusere på familien din så finner nok jobben en vikar mens du har permisjon :-) Lykketil =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå