Gå til innhold

Melkeprodukter og kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til dere som har kuttet ut melk i kosten pga kolikk hos babyen:

- Har dere kuttet alt av melkeprodukter eller kun det helt åpenbare som drikkemelk, ost, smør, is osv?

- Noen med erfaringer med syrnete produkter vs. vanlig melk?

Ellers må jeg si takk for masse informative innlegg og svar, jeg lærer mye!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Dette lurer jeg på oxo.

Prøver å kutte ut så å si alt jeg da. Men det er vanskelig innimellom... Og har ikke merket store forskjelen på småtten... Han har fremdeles magevondt. Men han har ikke fått kolikk da. Men jeg har prøvd mye forskjellig.. Fenikkel-te og akupunktur..vet liksom ikke hva som kanskje har forhindret kolikk...

Skrevet

jeg måtte kutte alt av melkeprodukter, merket på henne med en gang jeg hadde fått bare litt i meg. men det var kjempe effekt og hun sluttet helt å ha vondt:) fullstendig verdt det. begynte igjen når hun var 3mnd og 1 uke.

Skrevet

Var hos kiropraktoren på ons. Hun anbefalte å kutte ut alt som inneholdt melk. Så nå har jeg da gjort det...

Ellers har vi prøvd "alt i hele verden", men lillemor skriker og har vondt likevel. Siste alternativ dette...=(

Skrevet

Jeg kuttet ut alle produkter med kumelk. (står masse mulige erstatninger på www.utenmelk.no) Og det har fungert supert på jenta vår. Merket ikke noe særlig før etter litt over en uke.

Jeg drikker også ammete:-)

Det skal visst gså hjelpe å babyn fennikkel te før amming, men dette har ikke vi prøvd...

Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut utenmelk.no! God sommer til dere og de melkefrie babyene deres!

Skrevet

Alt.

samt mysepulver. Melkesyre. ALT.. Kjipt men så absolutt verdt det. Istedet bruker jeg rismelk. Smaker det samme.. nesten. Og kokosmelk er fint når det passer. Den er litt tjukkere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...