manonym Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Kunne tenkt meg å vært hjemme med gutten min 1 år til, men har ikke råd til det. Så da tenkte jeg at om jeg hadde vært dagmamma så hadde det kanskje gått.. Noen som vet? og får man kontantstøtte selv om man er dagmamma? har ingen peiling..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Kommer an på hvor du bor og om du er hvit eller svart. Kontantstøtte får du hvis ungen din ikke er i barnehage uansett hva du gjør.
manonym Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2007 Okei. Hm... Nå er jeg hvit da, og bor litt på landet i nærheten av Bergen. Noen peiling? Sånn ca?
Kose-KU Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Jeg skal få 300 kr dagen / 40 kr timen når jeg snart skal være dagmamma.
manonym Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2007 Ja det er fra foreldrene til barna du passer? Det var nå enormt lite vel????? Får du noe fra kommunen/staten el.l.?
Kose-KU Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Ja, det er fra foreldrene. Egentlig er det mye til å være dagmamma. Det vanlige er mellom 200 og 300 kr dagen her jeg bor. Jeg får kontantstøtte når hun blir et år pluss barnetrygd. Jeg blir ikke rik av det med tanke på at jeg kunne tjent mye bedre fordi jeg har høyere utdanning. Men jeg gjør det fordi jeg vil at datteren min skal ha andre barn å leke med, og fordi jeg vil være sammen med henne når hun er liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå