børdi Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Helt plutselig i ettermiddag var han full i utslett, og det har blitt værre og værre. Føles som å ta på blindeskrift over hele kroppen hans, og det har blitt værre utover kvelden. Han ser ikke ut til å plages så mye med det og har ikke feber tror jeg, men helt merkelig og litt ekkelt:-( De jeg har prøvd å trykke på går vekk under glasset, men liker ikke sånt jeg.:-s
Libido- Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Hmm 4 og 5 barnesykdommene har utslett, men skal vel ha feber først? Vannkopper?
stripete ullsokk Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Her har mini fått skarlagensfeber, men uten feberen.... Er full av utslett!! Hadde fått det sjekket, her er det mange som har det.....
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 hvor bor du?? er det varmt hos dere? kanskje det er varmeutslett.. siden han ikke reagerer på det..
Holly❄️ Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 ja, er ikke skarlagensfeber slik?? tror det....
Mamsen86 Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Hmms, nesten så man begynner å lure på om dette er "noe som går".. Mini hadde også dette for en uke eller to siden! Det gikk over like fort som det kom da..
børdi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. juni 2007 det er ikke varmeutslett. bor i stavanger og i dag har det vært kaaaaaaaaldt brrrrr.... Det har fortsatt ikke forsvunnet, men han har lagt seg nå, har fått i ansiktet også nå:-( aner ikke hva det er, ikke vannkopper, i alle fall ser det ut for.. Og han har ikke feber heller, kun disse utslettene, ser ikke ut som det plager han noe nevneverdig heller,--- merkelig.
mamman til luringen Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Kan det være elveblest da? Det kommer ofte plutselig tror jeg, og kan spre seg som et uvær...
børdi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2007 ja kan vel kanskje, men ser ikke ut som det heller, Det er maaaaaaasse små røde prikker over hele kroppen, og når jeg tar hånda på huden hans så kjenner jeg de som sånn ru overflate, om du skjønner.? Elveblest er jo mer sånn som brennesle blemmer,eller sånn flammete med vabler liksom... er det ikke?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 ungen min har også fått utslett i dag..men det er mer sånn vabler/blemmer som er hvite og rødt rundt. Helt merkelig. Først trodde jeg det var myggstikk, men de var svære..som 5kroner og de flytter seg rundt på kroppen. Forsvinner fra ett sted og dukker opp ett annet sted. Smurte litt eurax på og nå ser det ut til at de alle er borte. Høres kanskje ut som elveblest da..
mamman til luringen Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Jeg er litt usikker. Sønnen min hadde noe lignende som det du beskriver for en stund siden. Han hadde mange røde prikker som spredde seg i "puljer" rundt om på kroppen, de vandret, eller hva jeg skal si. Og huden hans hadde sånn ru overflate som du beskriver. Vi tok han med til legen, og hun klarte ikke å bestemme seg for hva det var. Noe lignet på elveblest, noe på elveblest og noe lignet på vanlig eksem. Så vi ble ikke så mye klokere egentlig. Men det gikk over etter en uke. Jeg mener selv at det var en allergisk reaksjon på et eller annet, utslettet kom dagen etter at vi hadde vært i svømmehallen. Og siden han ikke var syk eller noe, føler jeg at det er den mest logiske forklaringen :-).
stripete ullsokk Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Bor og i Stavanger, og det går skarlagensfeber her...... Ikke for å mase, men hadde fått det sjekket. Her er det små, røde prikker over hele kroppen som mini har. Ble først tatt for å være allergi. Har hun vært mye forkjølet?? Stammer nemlig fra halsen Sjekk tungen om den ser ut som bringebær, litt prikkete(Ikke fargen)
børdi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2007 ja må vel til legen IGJEN da,:-( sukk var hos legen med mini forrige uke, og da hadde han tarminfeksjon, så var eldste hos legen i dag fordi hun har vært så slapp, sutrete og trøtt siste mnd, og spist enda mindre enne vanlig, og det er jammen ikke mye. så hun skal til sykehuset i morgen for et lass med blodprøver, så må vi til legen igen med minste og kanskje da.. blir sprø jeg, vi reiser på ferie til mandag, så var vel for mye å tro at vi kunne få en koselig ferie:-( sukk, noe måtte jo bare skje..
børdi Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. juni 2007 han har fortsatt utslettene. de er ikke så veldig ru som blindeskrift nå lenger, mer flekker liksom, men er like mye,,:-( Må vel ringe legen i morgen om de ikke er borte,, sukk...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 29. juni 2007 #15 Skrevet 29. juni 2007 Skarlagensfeber er ikkje bare feber, det er ein halsbetendelse. Trudde at gutten våres hadde det i fjor for søskenbarnet hadde kansekje hatt det. Ho blei nemlig full av utslett og litt over ei uke etter så flassa ho av store tjukke hud flak inni hendane og under beina. Så når gutten våres plutselig fikk høg feber så ringte eg legevakta sida formen hans ikkje blei bedre når feberen gjekk ned. Da fikk eg vita at det var halsbetendesle men det er ein spes bakterie. Gutten våres fikk da penicilin for han var hoven og kjempe raud i halsen. MEN han fikk ikkje utslett så eg trur ikkje det var det han hadde, bare ein vanlig halsbetendelse, når har han fått det att.....lillesøstra også...............halsbetendelse altså ikkje skarlagensfeber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå