Gå til innhold

Hva trenger man fra apoteket til den nyfødte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips??

Spesielle merker som anbefales?

Trenger man f.eks talkum (eh... ikke sikker på hvordan det skrives..sorry ;)

Noe til å rense navlen med??

hva smører jeg sår babyrompe med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt produkter av merket Babyline, skal visst være et bra merke + at de har kommet ut som best i test på tv2 hjelper deg for en stund siden.

- sinksalve

- lotion

- shampoo

- badeolje

- badesåpe

Skrevet

Jeg kjøper bare babyolje og zinksalve av stelleprodukter til babyen. Såper, shampo ol begynte jeg ikke å bruke før etter en god stund på storebror. Vasker babyen mer enn ren nok med bare olje og vann.

Neglesaks, termometer og sånn nese-pumpe...eller hva jeg skal kalle det...sånn som en kan få snørret ut av nesen med...veldig greit å ha hvis babyen skulle bli tett i nesen...:o)

Jeg har kjøpt babyline zinksalve og Seba Med olje (samme som jeg bruker til Tobias).

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og tror jeg virkelig har sikret meg med alt av stæsj jeg evt. vil trenge fra apoteket:)

Har kjøpt:

shampoo

dusjsåpe

våtservietter

nesesug til snørrete nese

saltvannsspray til tett nese

zink salve

baby bomullspinner til å rense navlen

Har blitt anbefalt Silulen zinksalve til såre stomper;)

Skrevet

Brukte Klorihexidin til navlerens sist, kan kanskje være lurt.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å kjøpe Inotyol salve i stedet for sinksalve. Den er kjempefin når babyen blir sår. Har ikke like god erfaring med sinksalve. Den kan ofte gjøre vondt verre (tetter igjen slik at det såre partiet ikke får nok luft) dersom babyen blir veldig sår. Inotyol er til behandlig av psoriasis og eksem, så jeg ble litt skeptisk med en gang jeg fikk den anbefalt, men den er mild og fin for babyer.

Jeg vet at dette ikke gjelder babyen, men ha ammepumpen klar med en gang du kommer hjem!! De første dagene har man veldig ofte skikkelig brystspreng og da må man hjelpe til med pumpen. Jeg løp desperat rund til nattåpne apotek med førstemann pga. uutholdelig brystspreng – hadde ikke tenkt på at jeg trengte pumpe så fort.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter ;o)

Da har jeg notert og er klar for apoteket i morgen.. liker å ha ting klart når tiden er så nær... hehe...

bra du sa ifra om den brystpumpa også... jeg har vært litt usikker ang det nemmelig... men da får jeg kjøpe den med en gang ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...