Gå til innhold

"Mamma....? Du e, eh...., du e litt tjukke."

Anbefalte innlegg

Skrevet

KJEKT å høre av 4 åringen rundt middagsbordet....

(Vi holdt jo på å le oss ihjel både sambo og meg!)

175 cm og 68 kilo.... Tjukk? Håper ikke det, men kan nok alltids kvitte meg med noen kilo ja.... *hehe, de barna de barna*

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, ja ikke sant,

Jeg fikk klar beskjed av trollet om at "mamma du har stor rumpe"..

fornærma :-)

Skrevet

Her fikk jeg beskjed om at "du e bare gråe mamma", da var han ca 2,5 år og så meg på vei ut av dusjen. Jammen ikke greit å være blond!!!!!!!

Skrevet

Lillebroren til sambo (attpåkladd) spurte bestefaren sin ved middagsbordet: Bestefar, har du sånn stooor tiss med hår på som broren min har?

Ja, fikk han til svar. Og da var det ingen flere spm.

Men å komme på det ved MIDDAGSBORDET da. Hehe...

Skrevet

Nei du.... hehe, tiltak settes i gang før jeg blir DET!! =)

Hehe, barn er så direkte og morsomme!!

Skrevet

Eldsta mi sto og så sånn på meg da vi sto i dusjen her en dag (hun er 3 år). Jeg spurte om hun syns jeg hadde stor rumpe kanskje? "Neida, men du har litt lang mage"

....

har DEN forklemagen etter haste-ks med lillesøstra hennes :P

Skrevet

Spurte du datteren din på 3 år om hun synes du hadde stor rumpe???

ALDRI snakk negativt om kropp foran barna dine. Hallo, det er jo å be om at hun skal få spiseforstyrrelser.

Skrevet

Det kan kanskje virke som en rar kommentar tatt ut av kontekst. Her kommer hele historien, kanskje det virker litt oppklarende:

Vi dusjer av og til sammen (nakne selvsagt) - det er letteste måten å få vaska håret hennes uten at jeg blir gjennomvåt MED klær på. Hun har slitt litt med frykt for å få vann i øynene, hårvasken har til tider vært en kamp. Men nå er vi inne i en god fase, og for å gjøre hårvasken litt mer lystbetont så leker vi litt samtidig. Akkurat den nevnte dagen så lekte jeg hund som vokta hylla med sjampo. Hun sa "mamma, æg sjer jo itj sjampo'n en gang, hunden må flytt rumpa si litt!", og så så hun skikkelig på meg. Jeg lo og repliserte "syns du mamma har stor rumpe?" - og da kom kommentaren "nei, men du har litt lang mage". Jeg lo det hele bort og fortsatte leken, den endte som vanlig med nok en vellykket hårvask.

Jeg er veldig bevisst på at jentene mine skal få et sunt forhold til kropp, blant annet siden jeg selv har slitt med spiseforstyrrelser. Det skulle egentlig vært unødvendig for meg å forklare dette nærmere, men jeg ble litt provosert over at enkle setninger tatt ut av kontekst kan brukes for å slenge rundt med påstander. Beklager om jeg er krass nå, men jeg ble litt irritert. Jeg VET hva spiseforstyrrelser er, takk.

Skrevet

amen ka-ping....

Og gratulerer med vellykket hårvask, det er ikke bare bare her i gården om dagen...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...