Potetstappe Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Var på kontroll på sykehuset idag, er det hver 2. dag. Når jeg lå på ryggen da de tok ul begynte jeg skikkelig å kaldsvette! Det bare rant av meg og det kjentes ut som om jeg skulle kaste opp. Etter litt gikk det over. Har litt smerter i magen, når man trykker på den, eller stryker over den. akkurat som om huden under skal sprekke! Har også litt hovne ben... På ul og CTG var alt fint med baby. Men de ville ta en urinprøve og det viste seg at jeg hadde proteiner i urinen. Så da fikk jeg beskejd om at jeg måtte ta noen blodprøver. Tok det, og fikk beskjed om å komme tilbake på mandag. (overtidskontroll). Da jeg hadde reist fra sykehuset ringte legen og sa at blodprøvene var fine. Men at jeg måtte komme tilbake på lørdag... Syns det var merkelig hvis prøvene var fine... Jeg hadde også en god del høye blodtrykk idag, noe jeg syns var merkelig siden det gjennom hele sv. skapet har vært forferdelig lavt.. Er det blodprøver man tar for å se om man har sv.forgiftning, eller er ikke noen prøver man kan ta for å se det? Ble kanskje litt rotete det her, men er litt forvirret nå...
Minni Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Symptomer: Proteiner i urin Høyt BT Mye vann i kroppen Uvel
yasmina Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Blodproevene var nok for aa maale leververdiene dine> Er de forhoeyet er det en indiskajon paa HELLP som er en form for svangerskapsforgiftning. Men veldig sjelden....
Potetstappe Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2007 Takk for svar:-) Men er det sånn at hvis man har symptomer på det, så har man det? Ingen måte å få vite det sikkert?
bambi&bamse Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Be om og få ta en glukosebelastning så er du sikker! mvh
lihj Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 heia. jeg var på sv.kontroll hos legen, vekta hadde gått dramatisk opp, 10 kg på 13.dager, masse hevelse i kroppen, protein i urinen, dem sa den var på 2.5??? pluss høyt blodtrykk, undertrykket var på 100. Da sendte legen meg rett bort på sykehuset, til barsel/føde der jeg tok nye prøver og de sjekket at alt var ok med babyen. De bekreftet at jeg var svangers.forgiftet. Fikk dra hjem dagen etter når prøvene ikke hadde forværret seg, men skal tilbake å ta nye prøver i morra. Nu sett jeg hjemme og gjør ingenting!!! om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med legen din i morra. Så slepp du å lure og bekymre deg unødig. Lykke til med fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå