Gå til innhold

tips ønskes for baby-bilstol fra 0 år.


summerblu

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan tipse om greie bilstol for nyfødt å kjøpe? merke, med base eller ikke....

har termin 26.7 og mangler kun stol, har ett barn fra før men lånte bilstol da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har null erfaring selv, men har kjøpt acta graco med base...årsaken til at det ble den er at jeg kjenner flere som har den og er veldig fornøyd! jeg synes det virker som en kjempefordel å ha base så man slipper å feste stolen med bilbeltet hver gang man har tatt den ut! både i forhold til at det blir kjempeenkelt og at det sies at man ofte fester bilstolene feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Hts izi sleep.... sjekk ut nettsiden dems www.hts.no

 

kjempe fine stoler som har kommet godt ut i tester.... folk sier de er litt tunge, men tror ikke jeg kommer til å bære så mye på stolen uansett ;)

 

du kan legge ryggen helt ned hvis lillebaby sover og dere IKKE kjører.... evt ta med setet inn hvis h*n sover så godt at dere ikke vil vekke, eller er på lang kjøre tur og stopper opp så kan du legge ned ryggen for å avlaste babys lille rygg... haha, hvis du skjønte noe av det jeg prøvde å forklare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en test ute på forbrukerportalen.no., av ganske ny dato om jeg ikke husker helt feil! De fleste bilstolene på markedet er med der tror jeg, Kjøpte en maxi cosi cabrio fix vi, tror den kom veldig bra ut. Ikke dum i pris heller, betalte ca 1000 på Barnas hus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oxo kjøpt hts izi sleep. Nettopp fordi mann kan legge ned ryggen ¨med en gang mann tar setet ut av bilen... Første mann ble sittende mye i den stolen og d er jo ikke akkurat anbefalt da... Skal love dere at hvis dere får en kolikk unge er d genialt... Så slipper mann å løfte ungen ut av setet når den sover. Nå kan mann bare enkelt og forsiktig senke ryggen og ungen kan sove til den våkner. Vi ville ikke ha med base for det synes vi er bare tull i og med fler biler og da er d faktisk enklere uten base. Og de sitter like godt spent fast i izi slepen takket være den nye etterstramningsmetoden. Oxo kan den brukes på qunni understell for de som har d da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Acta Graco sin stol med base er super ! (:

Den testen som ligger ute på forbrukersiden er resultater gjort med stoler festet med sånne stålfester, ikke bilbelter, slik at dersom du skal feste med bilbelte, blir den helt misvisende. Acta sin stol er ikke engang tatt med i testen + mange andre stoler. Synes base er et "must". Hadde tenkt på Izi Sleep sin stol, men basen er forsinket og kommer ikke før i oktober. Maxi Cosi sin stol var også et alternativ, helt til vi skjønte at den var dobbel så dyr som Acta sin med base, og ikke noe bedre. Acta sin stol har i tillegg 5-pkt.feste, det har ikke Maxi Cosi sin. Akkurat DET la vi stor vekt på, da det sikrer ungen svært godt. Lykke til i bilstol-vrimmelen ! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Akta Graco Logico S med base etter anbefalinger fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerombudet kåret Maxi Cosi Cabrio til vinner nå nylig. Vi har kjøpt denne. På nettbutikken lilleprinsen.no koster den 300,- mindre enn på Babyshop. 1300,- (eks. frakt), mot 1600,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sett testene som ble gjort på Maxi Cosi????

De var ekstremt dårlige... Å helt utrygge:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor finner du de testene????

Alle testene eg he sett så e toge av maxi cosi e vertfall bra!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også har kjøpt akta graco logico s med base.

den kan festes i midten på bilen også om ønskelig. og den kan festes i bil uten basen også om d skulle være behøvelig!!!

 

tenkte på izi sleep, men den va jo sååååå tung!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...