Gå til innhold

Tutekopp... Når begynner man med det egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avent har kopper som står fra 3 mnd.

Skrevet

Ja, var den jeg kjøpte i dag. Gir man melk i den da? hahahaha.. Herregud så teit jeg er :P

Skrevet

Jeg kjøpte en når han var 6 mnd, sånn med håndtak på sidene som han skal holde i selv, og det var først rundt 7 mnd at han begynte å skjønne hvordan den fungerte. Jeg visste heller ikke hva jeg skulle ha i, men jeg gir ham vann i den når jeg gir grøt. og vhis det er varmt og vi ligger ute i hagen kan han få den med vann i å leke/drikke/søle med. :)

Skrevet

Jeg begynte med tutekopp med vann i når han begynte å spise grøt. Siden han sluttet selv med puppen, så fikk jeg beskjed om å gi mme i kopp ved siden av måltidene istedet for på flaske. Helsesøster mente at det var vanskelig å avvenne flaske og siden han var puppeunge så var det ingen vits i å ta omveien via flaske.

Vi brukte avent sine for å venne på å drikke fra kopp siden 3 mnds koppen har myk tut. Nå bruker vi kun NUK sine kopper da jeg synes de er mer hygieniske å ha melk i. Kun kopp og lokk.

Skrevet

Hun helsesøsteren som er på God Morgen Norge (Nina Missvær?) Sa en skulle starte med tutekopp ved 6 mnd.

Skrevet

Vi startet med tutekopp rundt 6-7 mnd.. Først var' a illsint på meg fordi det var vanskeligere å suge fra den + den var hard, hehe, men så fort hun fikk teken på det så gikk det kjempefint! :) Hun får vann og evnt. juice i den når vi er ute å går tur.. :)

Skrevet

Vi begynte når han var 4 1/2 mnd.

Gir han vann i den, og melk på tåteflaske. Syns det er greit å skille mellom vann og melk, sånn at han selv vet hva han får FØR han smaker på. Han skjønte med én gang hvordan han skulle få drikke ut fra den, og drikker mye vann fra den. Er nå 5 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...