"kula" Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Hei!trenger å høre noen meninger om mitt problem...lurer på om jeg er for streng.jeg er 35.5 uker på vei og har vært sykemld. 100% siden februar pga.bekkenløsning og ryggsmerter.er mye sliten og trøtt som de aller fleste høygravide....og denne uken har datteren vår på 4 år sommerferie med meg,pappan har ikke før neste uke.denne uken er han opptatt etter arb.tid med overtidsarb. og fotballtreninger og kamper...jeg blir gaaaal for jeg er helt utslitt!!!det tærer på temperamentet ovenfor datteren min,jeg orker jo ikke stort,stakkars henne....men uansett,samboeren min vil dra til sverige i helgen og skru på en rallybil mens jeg liksom skal ha datteren vår hele helgen også,jeg er sjokkert over at han i det hele tatt spurte!!!har kommet med min mening fra alle mulige vinkler,men han bare forsvarer sitt ståsted med at skulle det skje noe så er det bare å kjøre som pokker`n liksom,det tar vel 2 timer langt inne i skauen,er ikke sikkert det er dekning på mobilen en gang!!??han vet at jeg gruer meg VELDIG til fødselen og gråter mye...jeg vil ha han hjemme og har sagt det veldig tydelig,tror jeg har mer bruk for han enn gutta.men får liksom ikke den responsen jeg vil....det er jo tross alt jeg som er gravid og er den som skulle kommet meg bort og trenger hvile isåfall!!jeg bare tenker hvis det skulle skje noe og så er ikke han der...håper på svar...
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Da syns jeg du skal si at nå er det så nærme og det kan skje når som helst. Det er ikke nødvendig å ta noen sjanser så tett innpå. Vær ærlig og si igjen at du gruer deg fælt og trenge han mer enn noen gang. Du skal ikke behøve å bekymre deg eller gå med ekstra belastninger, hvertfall ikke når han da er opptatt hele uken. Du trenger litt avlastning. Smabo og jeg plus 3 par til skulle egentlig på telttur og gutta kjøre cross. I går var jeg inne på sykehuset med sammentrekninger og har det ganske vondt. Jeg sa det som det var at det kan skje når som helst (høyst usannsylig, men..). Jeg sa også at jeg trengte han mer enn noen gang og det er ganske skummelt når man faktisk merker på kroopen at den gjør seg klar, selvom det er 5 uker igjen så begynne rkroppen i det små. Det skjønte han og han sa at han skulle bli hjemme og passe på skatten sin og heller dra opp på dagen. og det er greit for det kan jeg bli me dpå, jeg orker bare ikke sove i telt. Og jeg trodde det kom til å bli et spetakkel utenlike om at jaja jøss, sikkert at det skjer nå den ene gangen jeg skal sove borte, og masse jkrangling. Men han skjønte det, uten noe om og men. Si det som det er, ikke vær aggresiv men vær søt og ydmyk og si du er redd :-) Selv den barskeste mannen i verden kan ikke motstå sin høygravide kjære4ste stå å si med søt stemme at hun trenger han :-) Lykke til
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Nei, det synes jeg ikke, spesielt ikke ut i fra din situasjon. Men jeg tror det er viktig å virkelig prøve å forklare ham hvordan du har det og hvordan du ville reagere dersom noe skjer mens han er i skauen og skrur bil, og ikke hos deg. Sikkert mulig å rekke hjem, men det er liksom ikke hovedpoenget. Prøv å få ham til å forstå det. Det er som du sier, DU som er gravid, det kan du ikke bare ta ei helg fri fra. Han trenger nok å øve på å se ting fra DIN vinkel, ikke bare sin egen. Lykke til ! (:
beibiboom Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Jeg synes ikke du er for streng!! Hadde blitt temmelig oppgitt dersom samboeren min gjorde noe sånt- til og med når vi ikke har andre barn å ta oss av!! Skjerpings til han!
oktoberjentene;) Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 MIN mening er at du ikke er streng.... greit at du har noen uker igjen, men man begynner å bli stor og tung, og med bl så trenger man litt ekstra hjelp også.... syntes kanskje han kunne holde seg hjemme de siste ukene og hjelpe deg litt mer...
ana baroma Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Du, når det skjer noe, så skjer det gjerne fort:/ Min mann hadde aldri i livet fått dratt avgårde på noe sånt så tett opptil! Han skal få dra på en dagstur til Danmark med sønnen sin, men dette er i uke 34, og skulle det være noe som skulle tilsi at han ikke drar, så drar han ikke. Å kjøre som bare pokkern er heller ingen løsning, fordi man vil jo helst ha mannen sin helskinna hjem, ikke i en ambulanse fordi han har kjørt for fort... Så svaret mitt er: nei, jeg synes ikke du er for streng:)
"kula" Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. juni 2007 Tusen takk for svarene deres.:)!!!!skal virkelig vise det til han etterpå når han nå en gang kommer hjem sent ikveld etter kamp,hahaha...;)takk igjen,er så deilig når andre i samme situasjon er enige! ja,skal gjøre meg så søt jeg bare kan ikveld og si det til han...
kleika Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 hei jeg synes ikke du er for streng,min mann får ikke lov til at forlade huset en halv eller hel dag uten at sørge for barnepass eller ta vores 4 åring med sig for jeg klarer det ikke lige nå og det har han fuld forståelse for,det er ikke fordi jeg ikke vil men energien er vekk og sønnen hvor utnytter at jeg ikke kan løbe etter ham og sådan og det blir bare mere end jeg kan håndtere for øjeblikket,heldigvis har vi en god familie der har stilt op når jeg har trengt hjelp og min mann forstår dette og tilrettelægger sine aktiviteter etter dette.fottball trenning,overtidsjobbing og guttetur til sverige beklager måten dette kommer til at lyde,men hvor er hans prioriteringer,uanset om du er gravid eller ikke skal han så slet ikke være sammen med sin familie?? ønsker han ikke at være sammen med jer,er det din jobb at få husholdningen til at gå rundt og opdrage jeres barn,og når nå du er gravid så må han da osse sette tempoet ned så han kan være der både for deg og jeres datter. min mann har sagt nei til alt utover sommeren eller at han ikke ved endnu ikke bare pga av meg,men osse fordi han vil ikke gå glip av fødslen eller ha en utslit lei samboer eller en sønn der er lei sig når mamma ikke kan noenting og ingen tar sig av ham.han gjør det lige så meget for sin egen skyld han ønsker sig jo osse dette barn og vil gjerne være mye sammen med os.hans glede avhenger jo mye av vores glede.(ved jeg er heldig) nå veit jeg jo ikke hvordan jeres hverdag ellers er,men din mann må jo involvere sig hvis han ønsker en familie,at være en familie krever mye jobb,men gir mye glede og arbeidstider i familien finnes ikke,du kan ikke rykke fødslen så det passer med hans planer om en sveriges tur. håper ikke jeg har fornærmet deg i dette innlegg,men synes virkelig han lyder egoistisk.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Skal han på tur må han hvertfall ta med seg jentungen så du kan få hvile. Må jo være ett minimumskrav
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Et minimumskrav er vel at han tar vare på jenta når du er høygravid og har vært sykemeldt så lenge! Skjønner ikke engang at han tenker på å dra vekk i helga når situasjonen er slik samme om det er 4 uker til fødsel eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Du får si til han at om han skal iveg, så får han ta med seg dattera deres mens han mekker. Å ha 24timers omsorg for en 4åring er ikke helt forenlig med 100 % sykmelding som skyldes bekkenløsning og ryggvondt. Ellers så får han holde seg hjemme. Har selv vært sykmeldt mesteparten av svangerskapet pga bekkenløsning. Min sambo skal ta guttungen på 5 år + sitt særkullsbarn som snart kommer til samvær med på hytta til sine foreldre, fordi han vet det blir for tungt for meg å både være med og for at jeg skal kunne få hvile i fred og ro.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 skal selvsagt være at min sambo tar med seg barna på ferie da . Han tar ikke med barna for godt......:-)
varg veum Skrevet 28. juni 2007 #13 Skrevet 28. juni 2007 jeg synes kansje du er litt streng ja... vet det ikke er det du vil høre... men du har endel uker igjen og vis du allerede nå ska begynne å tenke på at det kan skje når som helst og ikke gjøre noe å i tillegg nekte mannen din å gjøre noe..kan det bli noen lange uker.. spes vis du i tilleg går over tiden.. Tror du får en lykkeligere samboer vis han får reise og det går utover deg og din datter etterpå.. men jeg forstår jo situasjonen din også, men du har ikke noe venner eller familie som kunne hatt henne på overnatting en natt eller noe?? Men uansett så er det deg og dine følelser som teller og det synes jeg han bør ta hensyn til!! sier bare min mening..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå