Gå til innhold

Noen som kan hjelpe/berolige meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 36 år og gravid 19 + 1 i dag. Fikk vite på ul i uke 18 + 0 at morkaken ligger foran på magen, slik at det nok er derfor jeg ikke kjenner noe ennå. Dette er min 5 graviditet og har mistet to barn sent i sv.skapet. Uke 21 og 24 bare døde de i magen, uten at det ble oppdaget før etter ca. 2 uker begge gangene. De tror at det er morkaken som svikter, men de vet ikke sikkert. Var også veldig overvektig i disse sv. - veide 150 kg. Nå er jeg DS operert og har gått ned til 90 kilo. Legen har antydet at overvekt kan ha vært en årsak også, men de vet altså ikke. Denne gangen ser veksten fin ut og terminen min har ikke blitt flyttet på. Det ble den hyppig de andre gangene, fordi babyene nok ikke vokste slik de skulle. De var altfor liten når de ble født, i forhold til hvor langt jeg var kommet i graviditeten. Men i alle fall - dette er den verste tiden for meg og jeg er så bekymret for at ting skal gå galt denne gangen også. Det klarer jeg bare ikke! Derfor hadde det hjulpet meg å kjenne noe liv snart. Er det andre som har erfaring med morkaken foran på magen og når kjente dere noe? Som nevnt har jeg også en datter på 11 år og en SA før henne. Nå trykker og kjenner og føler jeg dagen lang på denne magen min, skal tilbake til ul i uke 21 og sjekke morkaken. Jeg blir fulgt godt opp, men den brutale sannheten er jo at hvis det skjer igjen er det ingenting å gjøre. Men vi vil at det skal gå fint denne gangen! Vi har fått vite at det er en gutt og etter ul har alt blitt så mye mer alvorlig. Det har vært tøft, tøft så langt og noen dager blir jeg nesten skrullete av all denne kjenningen. Noen som kan berolige en enstelig dame? På forhånd - takk skal dere ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også morkaka foran, ikke foran mormunnen, men litt langt oppe, så det hender jeg kjenner noen spark nederst i magen, v skambeinet.

litt vanskelig å si hvor lenge jeg har kjent det, er nå i uke 21, og har iallefall ment at jeg har kjent disse nederste sparkene i et par uker nå. (ikke daglig, da)

jeg forstår at du er engstelig, men det er visst helt normalt å ikke kjenne spark før utti 20 uke, tom 24 husker jeg å ha lest her inne!

det er lett å blli litt sjalu på alle disse med morkaka "riktig" plassert og som kjenner tydelige spark leeenge før oss!

jeg regner med at du får god oppfølging, m tanke på din tidligere historie!

og skulle nervene melde seg, så kan du vell kansje få komme inn til en hastetime hos legen eller jm, og få høre hjerteslagene?

lykke til videre! og gratulerer forresten med gutten! (får kansje en liten gutt, jeg og!) :)

Skrevet

Ville bare si at jeg så inderlig håper med dere at det skal gå bra denne gangen.

Skrevet

Jeg venter 3 barn og er i uke 20 nå, har kjent liv i nesten en uke nå - så jeg håper at du også snart får kjenne liv... fikk så vondt av deg pga det du har opplevd og håper at din skjønne lille bebi får se dagens lys og sin mors øyne...

klem til deg fra ei som føler med deg og krysser fingrene...

-S

Skrevet

Hei!

Forrige gang jeg var gravid, hadde jeg også morkaken foran, og jeg kjente faktisk ikke noe før jeg var ca 22 uker på vei. Men var ganske nervøs da, og den dagen jeg bestemte meg for å dra på helsestasjonen for å sjekke fosterlyd, kjente jeg de første sparkene! Var LITT lettet da, kan man si. Hadde også mistet før, ikke så sent som deg, da, men man er sikkert litt ekstra nervøs da.... Håper du kjenner noe snart :-)

Skrevet

Heisan.

Jer er i uke 20 og kjenner ingen ting!

Venter midt 2 barn og derfor forventet jeg å kjenne bevegelse tidli denne gang. (kjente dagli bevegelse fra uke 16 med første barn).

Har flere ganger vert på ul å sett babyen sparke og var i går hos jordmor å hørte hjertelyd, hun kunne høre at babyen sparket men jeg kjente ingen ting.

Morkaken ligger forran åpningen hos meg og det skal ikke ha noe betydning på hvor tidli man kjenner liv.

Jordmor beroliget meg med at det var helt normalt å ikke kjenne liv i uke 20.

Har også en venninde som er 4 uker lenger på vei enn meg. Morkaken hos henne ligger forran på magen. Hun har heller ikke begynt å kjenne liv enda. Hennes jordmor hadde sakt at det kan gå lang tid før hun kjenner noe siden morkaken ligger forran "magen". Babyen må bli større å sterkere så den kan ta skikkeligge kraft spark for att hun skal kunne kjenne noe ;)

Ble langt dette. Håper du ble lidt beroliget!

Er ikke bra å gå å være bekymret. Er dette noe du går å tenker på hele dagene bør du gå til jordmor å høre foster lyd!! Eller bestille privat ul så du får se at alt er ok. Det koster lidt men er vert pengene om du er redd.

Lykke til videre. Krysser fingrene for att alt går bra denne gang!!

koz og klemz fra meg og mine ;)

Skrevet

Tusen takk til dere som svarte meg og beroliget meg med egne erfaringer. Takk for gode lykkeønskninger om at alt skal gå bra! Det er veldig fint at dere tar dere tid til å svare en stresset sjel! Igjen - takk skal dere ha og lykke til dere også med bebisene!

Skrevet

Min morkake ligger også foran, og jeg kjenner ingen verdens ting, er i min 20.uke nå. Fordelen min er at jeg ikke har mistet før - og dermed slår meg mer til ro med ventingen enn du naturlig nok klarer å gjøre. Det må være utrolig tungt for deg å gå rundt slik. Du har ikke en jordmor du kunne få komme til litt ofte for å høre forsterlyden? Slik at du får fulgt litt med, og kanskje kan slappe av litt mer?

Ellers vil jeg bare si at jeg har en god følelse for at dette går bra, denne lille gutten har jo helt andre forutsetninger enn det har vært tidligere! Så utrolig bra at du har gått ned til 90 kilo, det er jo nesten helt utrolig! Det er 60 kilo det, klart det har mye å si!! Selv om de ikke vet om det var årsaken. Og som du sier, så vokser den lille gutten din som han skal denne gangen, noe som tyder på at han har det riktig så bra der inne! Og så har du jo en datter fra før - et levende bevis på at du kan bære frem barn! Du må ha lykke, lykke til - jeg føler virkelig med deg, og gleder meg til du begynner å kjenne liv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...