hund&barn@fullrulle Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Skriver dere både for og etternavn eller kun fornavn?
pandabjørn Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 vi skriver bare fornavna og under skriver vi hva de er til bruden/brudgom hvis det var det du mente??
hund&barn@fullrulle Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2007 Jepp, det jeg mente. Nå har vi skaffet etternavn på alle så blir med på våres da.. Og hva de er for oss og litt ekstra info.
Arb.ledig husmor Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 vi har noen med sammen navn, så her skal vi ta med første bokstav, evnt hele etternavnet om etternavnet også begynne med samme bokstav... Men for å ha en bokstav med må vi jo finne ut hvem som heter hva t etternavn...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Dumt spørsmål kanskje - men er dette en gjesteliste som alle gjestene skal se (sender dere det i posten?? henger det i lokalet??) Hvis så... kan dere vel droppe etternavn om relasjonen til brud/brudgom står der - ingen som går rundt og husker på etternavnene likevel. Og i tilfelle det skulle være to med samme navn - ja da er det likevel relasjonen som skiller dem (og dermed unødvendig med etternavnet). Er selv ei jente med "vanlig" navn og har alltid hatt forbokstav til etternavnet bakom navnet - og jeg hater det!!! Dessuten er det veldig ungdomskole aktig - og kanskje er nivået til bryllupet litt høyere enn som så?? Kall de "Per - bror til bruden" og "Per - fetter til brudgommen"... Hadde holdt lenge for meg! Bare et forslag altså!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 PS: Hvis du heller mente om dere burde skrive fornavn og etternavn på gjestene i gjestelisten i invitasjonene er jeg av samme mening som over - ikke etternavn: de vet selv hva de heter! Har jeg misforstått helt eller???
hund&barn@fullrulle Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2007 Dette er gjesteliste som skal ligge på bordene så alle kan lese litt om hver enkelt og se hva relasjonen til brudeparet er... Er mange som ikke kjenner hverandre, og jeg har en følelse av at spes de eldre synes det er kjekt med etternavn. Kanskje de kjenner andre i den slekten osv. I invitasjonen var det så klart bare fornavn, det er det også på hjemmesiden våres. Hos oss blir da gjestelisen på bordet med etternavn.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Er vel i prinsippet enig at det holder med kun fornavn, meen.. slik som hos meg så har jeg foreldre som har en tendens til å ta ting veldig bokstavlig. Så siden min (fraskilte)far heter ja si per, så er det jo litt dumt at jeg har ei venninna KAri som er gift og har med seg 2 stk barn med sin mann Per.. hehe.. KJenner jeg faren min rett så hadde vel venninna mi fått høre det; å jasså, har vi to unga i lag? Ja det burde æ no ha fått vesst for længe sia.. hehe .. Så noen ganger kanksje det er ok å få med en bokstav etter navnet? (Søstra mi og forloveren min heter det samme men der har jeg IKKE tatt med noe etternavn.. )
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 jeg har bare brukt fornavn og hvem de "hører til" for å si det slikt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå