Gå til innhold

Når burde man egentlig slutte med flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner jo ikke, men det ble en stooor diskusjon i går hos svigers...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tidlig som mulig, f.eks når barnet går over til kumelk? Ved 12-13 mnd alderen.

Skrevet

Ser ikke helt vitsen med flaske etter 18 mnd jeg da.

Skrevet

Flaske, som i tåteflaske til de er 18 mnd.. DET er vel litt lenge?? Eller? Tenkte det var på tide å kutte ut med småtten her snart jeg, han er 9 mnd...

Skrevet

ok, her er det snakk om en på litt over to år... Men jeg så et innslag med hun helsesøstra på god morgen norge en gang, og hun mente at ved 6mnd alder kunne man begynne å venne til kopp/tutkopp... Blander meg egentlig ikke så mye opp i diskusjonen, er tross alt ikke mitt barn, og jeg har ikke barn selv enda (og dermed kan jeg ikke sitte og være besserwisser). Men greit å vite når mitt eget barn kommer til verden:)

Skrevet

Eg tenke at Serina skal slutte med flaske når ho klare å holde koppen sjøl, og det klare ho enda ikkje... E 9mnd.. Men satse på at når ho e rundt året, at da er det slutt med flaska.. Serina får bare flaske om kvelden da, så det er ikkje så mye som skal til for å få det til å bli slutt..

Skrevet

Jeg bryr meg fint lite med hva andre gjør, men minsta på 7 mnd får flaske. Hun vil rett og slett i drikke av tutkopp enda. Men, jeg prøver innimellom for å venne henne til den.

Skrevet

Mine var rundt året da vi kuttet ut flasken

Skrevet

Jo det er lenge, men det er MAX grensa mi.

Her måtte vi bruke MME til han var 15 mnd pga magesmertene han fikk da han drakk vanlig melk, så da fikk han flaske til da.

Skrevet

Martin er ett år og jeg holder på å venne han av med det nå, går mer og mer over til kopp. Men han synes jo det er herlig å bli servert melk på flaska om morgenen når han våkner og når han skal legge seg om kvelden...

Skrevet

2 år ja! Det var lenge å bruke flaske!! Jeg tenker at hvis man ammer så trenger man jo egentlig ikke begynne med flaske i det hele tatt, men hvis ungen får mme så tror jeg det blir vanskelig å få i de nok melk bare ved å bruke tutkopp eller vanlig kopp før de er 1. år. Men vi begynte å øve med tutkopp når hun var 6 mnd gammel.

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd får flaske før dupp på dagen og til kvelden. Jeg har tenkt hun skal få den over sommeren sånn at jeg vet hun får ordentlig med væske og også næring når hun ikke spiser godt i varmen :) Men til måltidene og eller bruker hun jo tutkopp. Drikker av glass når vi holder men det er jammen mye søl. Kanskje lenge, men det er god kos og ro før søvn og som sagt væske og næring i sommervarmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...