Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Noen som har hørt noe om det? I så fall, hvor mye skal en drikke og hvor får en kjøpt dette?
Jeenie Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Har ikke hørt om at Salvie-te skal sette igang fødsel, har bare hørt om Bringebærblad-te og Lakrisrot-te...
Kosel Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 ligger en tråd om dette på terminklubben -juli2007
Anquor Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 bringebærblad te starter ikke fødselen, men styrker livmoren.....har hørt at det hindrer rivning også
Anquor Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Salviete blir normalt tilberedt på denne måten: 1-2 teskjeer knuste salvieblader overhelles ¼ liter kokende vann og får trekke noen minutter før den siles.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Salvie-te må ikke drikkes av gravide og ammende fordi det stopper melkeproduksjonen. Det blir anbefalt å drikke 2-3 kopper dagen når man skal slutte å amme.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Salvie-te kan drikkes fra uke 37 for å sette igang fødselen, men ikke før. Det var iallefall ei her inne som hadde fått tips om det fra jordmor..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Har også hørt at det stopper melkeproduksjonen. kanskje ikke heeelt gunstig når man skal begynne å amme den lille etter fødsel.....
79'er Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Var på helsekost i dag for å kjøpe salvie-te. Hun som jobbet der sa "jamen du som er gravid skal ikke drikke det". Da svarte jeg at en jordmor hadde anbefalt det. Hun sa at dette var veldig rart og slo opp i en urtebok som de hadde liggende. Da leste hun høyt for meg at salvie-te hemmet melkeproduskjon og måtte ikke inntas av gravide eller ammende... Jeg ombestemte meg ihvertfall angående kjøp av denne teen...
LilleTrolle Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Urtemedisin-boken min kommer med en advarsel under salvie: "Salvie må ikke brukes under svangerskapet. Bruk den ikke når du ammer, da den har en tendens til å tørke ut brystmelken." Stemmer overens med hva andre har sagt her. (Hva jeg derimot har hørt er at te av salvie stimulerer eggløsning og er gunstig å drikke i dagene før ventet eggløsning for å bli gravid.)
prematura har tre små Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Hørte på nyhetene på radioen idag at det var funnet salmonella i salvie te, tror det var fra Helios. Hvis man hadde kjøpt dette skulle man levere det tilbake til butikken. Virker som det er tryggest å ligge unna denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå