<3 + <3 + ? Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Tenker det må være bedre å skrive her istede for å risikere at det går utover noen andre. Svigermor skal ha bursdagsfest i helga.....og det skal visst være århundrets fest.....problemet er bare at hun ikke klarer å ordne så mye selv, så hun maser barn/svigerbarn rundt for å få alt i stand. Hvis vi ikke stiller opp akkurat når hun vil ha noe ordnet, så gjør hun det selv og pådrar seg ryggplager (og så er det synd på henne etterpå). Hun har et gammelt feriehus som ligger nært festlokalet....for 2 uker siden kom hun på at det må males før festen. Saken er at det må skrapes først for at resultatet skal bli bra. Vi hadde dårlig tid, men skrapte den veggen som var verst og begynte å male, så skulle hun male ferdig den veggen. Tror du f*** ikke hun malte andre veggen også, så den er vi nødt til å skrape etterpå å male på nytt (var det nødvendig da?) Oppå det hele var hun sur for at ingen gadd å hjelpe henne. Maten er et kapittel for seg selv. Hun er så grådig.....livredd for at det skal bli for mye. Jeg SKJEMMES hvis det blir for lite mat. Hun har regnet 87porsjoner (da er barna telt med en halv porsjon). Jeg sier at da ville jeg bestilt til 90, men hun ville helst bestilt til 80 (for det er ikke alle som spiser så mye) Vet ikke hva det ble til der da..... Der hun skal ha det er det dårlig plass, mener jeg. var i selskap på samme sted i fjor. Da var vi 35 og det var passelig. Nå blir vi altså over 90....det blir altså fullt!! Dette har jeg sagt utallige ganger, men hun hører ikke. Vi kan da være litt utenfor også. Hvis det regner blir vi altså sittende oppå hverandre. Det er ikke oppvaskmaskin der, så vi foreslo å bruke papptallerkener i det minste. Men nei, hun skal ha tallerkener, flere typer glass, bestikk og gudene vet.....alt dette skal hun ta med seg hjem (det vil si...vi må kjøre det for vi har størst bil) og vaske det selv (særli....hun kommer til å sutre over at det er så mye jobb...og det ender med at hun får noen andre til å gjøre det). Hun blir dødelig fornærmet hvis vi ikke har med småen på 3mnd, men det skal vi da, så......men hvis han skriker og blir vanskelig har hun avtalt med hun som skal være på kjøkkenet at vi skal legge han dit. Jeg kjenner henne ikke!!! Dette har jeg nekta på altså! Vi kan heller ikke dra hjem tidlig for da blir hun sur....og det er ikke noe særlig, for da blir hun sånn "martyraktig" ("så synd på meg")... Hun har også bestemt at barnebarna SKAL synge for henne. Dette skjer ikke....de synger ikke foran 70 voksne det er jeg sikker på.....så da blir det vel noe gnål.... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......skal være så glad når denne dagen er over!!
Milletrille Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Skjønner godt at du trengte en utblåsning, jeeeeze, den dama trenger en liten oppvekker!! Godt forslag fra Stavangermamma, men da før dere vel høre d til hun blir borte at dere ikke va der
<3 + <3 + ? Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2007 Vi hadde nok fått høre det da ja. Dagen er over nå da, og det gikk noenlunde da. Ble for lite kaker da, men det er vel ikke verdens undergang. Lillegutt var eksemplarisk da =). Vi dro hjem tidlig, venta til hun hadde tatt noen glass vin før vi sa det, og da var det greit. Men jeg vaska f*** meg X antall glass og greier dagen etterpå. Hun hadde jo lånt dette fra andre folk da, men hadde null oversikt på hvilke glass og hvilket bestikk som tilhørte hvem (dette var fint bestikk, hardanger og sølvtøy). Så glad for at jeg ikke lånte henne noe! Men vi overlevde da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå