Gå til innhold

Fy som folk synes det er greit å stirre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt blir jo sondematet, noe som fortsetter selv om vi skal ut. Så da blir det posen med maten og maskinen ned i en ryggsekk, og kun en tynn slange som henger utenfor og bort til nesa hans.

Men folk stirre jo som om han skulle vært skikkelig skada. Noen går nesten bakover for å få et ekstra blikk.

Er det så spennende med en slange ut av nesa???? Ja for ikke glemme tapen som fester slangen til kinnet, he he.

Greit at han er en uvanlig sjarmerende gutt :oD Men før han fikk slangen på plass kom da faktisk folk og snakket til han og komplimenterte han, nå stirre de bare sjokkert, he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nei det hørtes ikke mye gøy ut!!

Men det sier bare litt om dem som stirrer da!

Er gutten din så stor at han forstår at folk ser på ham?

Isåfall er det jo enda verre....

Føler veldig med dere.

Skrevet

er nok bare sånn folk er. Kom oppi en ulykke for noen uker siden. Var lang kø bortover hele E18 og folk gikk ut av bilen og klaga som bare det. Men når vi tilslutt fikk klarsignal om å kjøre, gikk det nesten like tregt. For ALLE var så opptatte av å se på politiet som jobbet med å rydde opp etter krasjen he he... Folk sendte til og med ungene sine ned etter veien for å se om de kunne se hva som hadde skjedd. DET er sykt....

Skrevet

Ja det er helt utrolig.

Takk og lov er lillegutt bara 14 måneder og skjønner ikke noe av stirringa. Pappan hasns og jeg bare ler av det, men synes det bare er helt utrolig. Skjer det så lite i folk sitt liv at det er spennende?

Skrevet

Du vet, det folk ikke ser hver dag, er gjerne spennende. Tror nok jeg ville kikket litt ekstra selv. Ikke for å være frekk eller noe, men fordi de fleste mennesker er nysgjerrige av natur.

Men det er jo forskjell på folk også da. Noen glaner seg jo ihjel og det er noe helt annet.

Skrevet

Folk som ikke lever med slikt, titter nok litt ekstra av ren nysgjerrighet. Om det kanskje ikke skjer så forferdelig mye spennende ellers i livet deres, så er det at noen mates ved hjelp av sonde nok noe som ikke skjer så ofte (hos de som stirrer ekstra mye). Stirring er ikke ok, uansett, syns nå jeg da. Jeg hadde lagt ekstra merke til det om noen i nærheten av meg ble matet med sonde, men jeg er så utrolig redd for å støte folk, så jeg hadde ikke turt å se på mer enn den tida det tar å registerere det. Er flott om dere ikke lar det gå inn på dere, syns jeg. Folk stirrer nok pga uvitenhet og nysgjerrighet, tror jeg, og er nok ikke vondt ment. Kanskje de sitter med et par spørsmål som de kunne tenkt å stille, men bare at de ikke tør? :)

Skrevet

Siden jeg er hjemmeværende går jeg i butikken på et lokalt senter hver dag, til nå er det faktisk bare 1 person som har våget å spørre hva som feiler han.

Men men, jeg gir igrunn blaffen i stirringa, synes det bare er fasinerende.

Kan iallfall ikke unngå å synes synd på de som er varig funksjonshemmede....

Skrevet

Vi har opplevd det samme.. Dattera vår lå i strekk 3 uker på sykehuset da hun var 4 mnd gammel, så vi trilla med senga overalt der inne. Folk glodde øya ut av skallen (skjønner det på en måte, for det så ganske dramatisk ut), men ærlig talt, jeg glor jo ikke på de gamle damene i slåbrokk? Er nok litt mer naturlig å stirre når det er snakk om små barn, og folk gjør det nok litt i "sympati" også!

Etterpå hadde snuppa gips i 6 mnd, og du kan tro det var mye store øyne på den enslige ungen i stor tvillingvogn!! Mange av de eldre damene spurte ofte hva som feilte jenta vår, og det var veldig greit, mer rart når folk glor og kommenterer HØYLYDT bak ryggen vår.. JA, det er bare en unge i vogna, og det er vel en grunn til det, er jo ikke noe å kommentere så fælt etter?! Vi er fortsatt objekt for nysgjerrige blikk når snuppa bruker skinner blandt folk, men jeg bryr meg fint lite! Men må ærlig innrømme at det er hyggeligere med folk som spørr enn folk som glor;)

Skrevet

Ja jeg liker også veldig godt å fortelle hvis noen spør hvorfor han har den slangen der. men det er de som stirre så de nesten snubler i sine egne bein jeg lurer på hva tenker....

Ja Ja, vi er alle forskjellige, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...