Gå til innhold

Reise med baby til utlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor gammel bør de være? vi hadde tenkt å reise til spania i slutten av juli, men e litt usikker siden han e bare litt over 5 uke da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring og spør helsesøster erller legen din for å være helt sikker!:)

Skrevet

har sport helsesøster da æ gikk gravid, men da sa ho to mnd(!) og mamma sa at ho syntes det hørtes litt rart ut. så æ tenkte kanskje det va noen her inne som hadde reist med en baby under to mnd..

Skrevet

Når vi skulle ut å reise anbefalte de oss å vente til snuppa hadde fått første vaksinen sin. tror ho fikk den rundt 3mnd,huska ikkje heilt

Skrevet

Hvis du er komfortabel med å reise er det vel helt greit. Finnes jo mange babyer i Spania også!

Vi har reist med liten baby og synes det var helt greit. Men det er klart at en liten baby kanskje ikke har noe på stranden å gjøre.

Husk å ta forholdsregler i forhold til varmen :-)

Skrevet

okey. gammel va babyen da?

vi kommer jo selvfølgelig til å ta hensyn til varmen og sånt,

ville nok ikke reist om det ikke va for at søstera til typen og kjæresten skulle gifte sæ der..

Skrevet

Jeg har samme spørsmål som deg. Jeg skal på tur med hele slekta til Croatia fem uker etter termin. Har egentlig bestemt meg for å sende mann og barn og bli hjemme sammen med babyen, men jordmor på helsestasjonen mener de at det er helt forsvarlig å reise. Babyen har ikke vondt av det. Det eneste hun stilte spørsmålstegn ved var om jeg var i form til å dra på tur. Min leges kommentar var – hvorfor skulle du ikke det?

Men jeg kommer uansett ikke til å dra dersom jeg får problemer med å amme eller oppdager at jeg ikke har nok melk til babyen. Sikkert greit å ordne med tillegg på tur også, men da føler jeg at mulighetene for å utsette babyen for infeksjoner og smitte blir litt større. Tenker også litt på varmen og blikkene andre vil sende meg når vi kommer på flyet med et så lite barn. Er ganske sikker på at mange vil mene at det er uforsvarlig. Men jeg burde ikke la dette stoppe meg så lenge de som "har greie på det" sier det er ok.

Skrevet

Han var vel ca 3-4 uker, var en grund til at vi reise også, for jeg tror ikke jeg hadde gjort det for ferie og hygge. Men det gikk helt fint, og min helsesøster så ikke noe problemer med det.

Skrevet

Det med amming er veldig praktisk når man reiser rundt med liten baby ja :-) I land der det ikke er vanlig og amme offentlig (spesielt land som har mange andre nasjonaliteter boende) finnes det noen steder "nursery" rom der du kan stelle og amme babyen "helt lovlig" Du finner det ofte på store kjøpesenteret.

Skrevet

akkurat det med blikk fra andre bryr æ mæ ikke så mye om. sist vi va i spania va det ei fra norge som hadde med en liten baby, og det e forresten ikke første gang æ har sett det når æ tenke mæ om.

så æ tror nok det blir reise og bryllup på oss, så lenge æ fremdeles amme og alt e vel med lillegutt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...