Gå til innhold

Rødhette!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som du har endel peil på kamera.

Jeg elsker å ta masse bilder og vil ha et kamera som jeg ikke trenger å vente i 5 sekunder fra jeg trykker på knappen til bildet er tatt. Da er som regel øyeblikket borte. Er det ikke speilreflekskamera man skal kjøpe da? El er jeg helt på jordet??

Er flink nok til å ta bilder, men har 0 peil på utstyret he he he....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Speilrefleks er tingen da ja.. Med canon som jeg anbefalte deg kan du ta opptil 33 bilder i serie uten og måtte vente .. Men da må du ha ekstern blitz eller ikke bruke blitzen som er på kameraet.. Med blitz kan du ta 3 bilder i sekundet tror jeg det er.., men så må du vente litt.. =)

Skrevet

Hva av utstyr trenger jeg da, sammen med kameraet? Er det brukervennlig og lett å forstå??

Skrevet

Kameraet er lett og forstå synes jeg.. Det er komplisert så det holder.., men det man trenger for og ta bra bilder er ikke komplisert.,. så resultatet blir bra uansett hvor mye man vet ..=)

Trenger egentlig ikke så mye utstyr.., men kan være greit og spandere på seg stativ og ekstern blitz..

Jeg har i tilegg også kjøpt ekstra objektiv og ekstra minnekort.. Samt at jeg skal ha softbox etterhvert bla.. Men det er kun for at jeg skal ta bilder som skal gis bort..

+ kamerabag da sef..=)

Skrevet

Hva er egentlig objektiv?? Hv bruker du det til? He he dummere og dummere... og softbox har jeg aldri hørt om...

Skrevet

Når du kjøper kameraet følger det gjerne med et standard objektiv 18-55 mm.. Det er egentlig målene på hvor langt man kan zoome inn bla..

Om man har objektivet da helt innerst på 18mm kan man bla bruke det som et vidvinkelobjektiv.. Dvs at du f.eks vil ha et rom til og se større ut..

Ved prospektbilder bruker meglere vidvinkelobjektiv..

Man kan bytte ut objektiver slik at man får den "zoomegenskapen" man ønsker.. Noen eksempler er at mange bruker 100mm for portrettfotografering og 60mm til makro..

Softbox - Når man tar bilder i studio ser du at de har sånne store hvite eller svarte "paraplyer".. Det er akkurat det samme.., men jeg kjøper en liten en for og sette på blitzen.. Da blir det et mye "roligere" resultat slik du ofte ser på bla brudebilder... Jeg skal kjøpe dette kun fordi jeg skal fotografere i bryllup.., hadde ikke tenkt over det ellers.. he he..

Ble langt dette.., står litt om kameraet i linken her..=)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=345024

Skrevet

takker fikk lest meg til en hel del nå. Hva med sånt ultrazoom kamera? Er de noe ålreite ?

Skrevet

Jeg har bare prøvd et og det er Olympuz 500UZ.. Det var jeg ikke fornøyd med..Hvis du kun skal bruke kameraet til deg og dine vil jeg tro det holder lenge med et slikt zoom kamera.., men gå da for Nikon eller Canon er mitt råd.. Ingen bra erfaringer med OlympuZ her..=)

Skrevet

blir nok speilrefleks he he men selvfølgelig har de ikke det du anbefalte i på elkjøp i drammen... hmm...

Skrevet

Kjøp på ur og foto buskerud storsenter... Der selger de en pakkeløsning nå.. Stor kameraveske, kamera + standardobjektiv .. Også tror jeg det fulgte med stativ, fjernutløser og minnekort.. 6999.- Ikke ille pris for pakken om alt det jeg nevnte følger med..=)

Skrevet

nei det var billig. Da blir det en tur dit å kikke he he takk skal du ha forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...