Gå til innhold

Omplassering av den mindre intelligente hunden.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har phantomet endelig klart å ta avgjørelsen.

Jeg har grublet og tenkt i evigheter, slitt med dårlig samvittighet for hunden som ikke får dekket alle sine behov, samt dårlig samvittighet ovenfor ungene for at jeg vurderer å la noen andre overta hunden.

Men sumsummarum....hunden har det sikkert bedre hos en annen familie. Så nå har jeg sendt avgårde mail til raseklubben om mulig omplassering etter å ha informert oppdretteren om planene mine.

Det verste er at jeg er virkelig et hundemenneske, men denne hunden har aldri funnet plassen sin i hjertet mitt. Dermed har det føltes enda mer slitsomt at all jobben med den havner på meg. Om jeg hadde gått for den hunden jeg opprinnelig ønsket meg hadde størrelsen vært noen ganger større...og jeg ser ikke bort ifra at jeg på sikt ønsker å anskaffe en ny hund, men da er kravene til rasen basert på egne ønsker, og ikke ønskene til de i familien som likevel ikke tar ansvar for dyret... Men likevel skal den være en fin familiehund...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en riktig avgjørelse. Er jo ikke noe godt å ha dårlig samvittighet for å ikke ha tid til hunden. Og når det bare blir deg som tar ansvar for den er det kanskje lurt å vente til du får overskuddet til å skaffe en hund du virkelig har lyst på. Den hunden dere har nå kommer sikkert til å få det topp,og kanskje dere kan besøke den der den kommer? Har et nabopar som ble nødt til å gjøre det samme.Hunden ville ikke være alene hjemme og bjeffet som besatt hver gang de gikk. Sånn måtte den stå hele dagen da de var på jobb.De prøvde alt uten at det hjalp. Ikke noen god situasjon for dem,hunden eller naboer.Den ble omplassert til et eldre ektepar som er hjemme og har fått det sååå bra! Venneparet reiser på besøk med ungene så de kan få hilse på den :)

Skrevet

Det høres ut som en klok avgjørelse! Hunden har jo vært en verkebyll av dårlig samvittighet lenge og da er det lurt å gjøre noe med det. Håper dere finner en flott familie som ønsker seg akkurat en slik hund!

Skrevet

Høres ut som en riktig avgjørelse.

Jeg prøver nå å omplassere min katt.

Skal jeg skaffe meg ny skal jeg velge med omhu.

Ikke gøy å ha et dyr man ikke blir så glad i som man skal være i et dyr man har tatt til seg.

Skrevet

Høres ut som du har en god plan! Han får det sikkert så bra atte!!! Du har nok dårlig samvittighet fordi du tross alt er glad i det dumme dyret ;=) Jo dummere og mer tafatte dyr (og folk) er, jo mer empati og varme har vi for dem.... tross alt!!!

Skrevet

en helt riktig avgjørelse.å du kommer sikkert til å føle at det er det beste også for hunden.dårlig samvittighet skal du ikke ha.for du viser jo at du bryr deg om denne mindre inteligente hunden med å finne et nytt hjem til han. =)

Skrevet

Sikkert en god og gjennomtenkt avgjørelse.

Jeg er oppvokst med hund, mamma har hund nå (en omplassert sådan:-)

Ikke noe kjekt å gå med dårlig samvittighet for at den ikke får dekket sine behov samtidig som du føler det som et ork med all jobben selv.

Det er viktig at alle fungerer sammen for at man skal ha det bra, både mennesker og dyr:-)

Lykke til med omplasseringen..

Skrevet

Så godt å høre at dere har tatt denne avgjørelsen nå. Det blir sikkert bra for både hund og mennesker skal du se. Vi er vanedyr og dyrene blir til det vi venner dem til. Om vanene brytes og tilvenningen skjer på en god måte, så kan dette kun ende godt for alle sammen, også jenta som sørger allerede. Sånn er det med oss jenter, det går helt sikkert bra den dagen tiden er inne:-) Hun gjør nok unna mye på forhånd - akkurat som oss andre her inne:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...