Gå til innhold

Min 10 mnd gamle datter har fått vannkopper !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvorfra, men da det smitter i luften kan det ha kommet fra et kjøpesenter omså. Iallefall så har hun utslett i hodebunnen, noe i panna, et par på kroppen og MASSE under bleien ! Underlivet er helt utrolig berørt. Er dette fordi det er fuktig og varmt under bleien kanskje ? Har nemlig lest at barn med vannkopper ikke skal bli for varme ?!

Ellers så har jeg kjøpt en smertelindrende krem + hvitvask på apoteket. Hun fikk dette på søndag, så da er det vel bare å vente. Skal til syden 12 juli, men det bør nok være over til da !

Egentlig så er jeg glad, hun virker ikke å være påvirket i det hele tatt, og det har jo snart gått en uke. Greit at hun blir ferdig med det i så tidlig alder. Må jo se det gode i det vonde hehe !

Andre med vannkoppebarn ? Eller som har hatt det ? Hvor lang tid tok det ca før det gikk over ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra det! Sønnene mine hadde det i februar. Da var de 7mnd og 2,5 år.. Vi holdt dem hjemme en drøy mnd tilsammen, men selve utslettet var vel over på en 6-7 dager.. Mine ble heller ikke spesiellt syke, men det var mest utslett under bleia hos dem også.

Skrevet

Jenta mi på 3 år hadde vannkopper i helga. Jeg anbefaler på det sterkeste a-derma sin spray! Tørker ut vannkoppene, virker beroligende og kløstillende - og lett å påføre selvsagt :)

Det stemmer det du sier at bleien har mye av skylda for at det området er verst angrepet. Et tips kan være å ha tisselaken på leketeppet så hun kan ligge litt uten bleie når hun f.eks dupper (nå vet jeg ikek helt hvilkerutiner dere har og sånt...) Husk å la henne lufttørke godt før ny bleie settes på. Evt bruke føner.

Fordelen med å få det når de er så små er at de sjelden blir særlig syke, og det virker ikke som om prikkene klør så innmari heller.

Fra prikkene begynner å komme bruker det å ta ca 3-7 dager før de siste prikkene er på høydene. De er ikke smittebærere lenger når de siste prikkene som dukka opp begynner å tørke inn.

Et lite ps: hun kan få en ny runde med ubehag etter ei stund når rura (skorpa) på vannkoppene begynner å falle av, det klør og irriterer litt. IKKE pill dem av, det kan bli ar.

Skrevet

Tror gutten min nettopp har hatt det. Han fikk bare ca. 10 blemmer. 2 på armen og resten på ryggen. Slapp i så fall "billig" unna. Blemmene var der i halvannen uke ca.

Skrevet

Takk for tips! Den kremen bruker vi, smurte den på for første gang istad, så godt å høre at den er bra :) Kjøpte den på apoteket sammen med en krem med et rart navn hehe !

Håper bare hun er frisk til vi skal til syden ! Hun fikk de første symptomene på søndag som var, og vi reiser 12 juli, så bør vel gå bra ?

Skrevet

dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...