Gå til innhold

hva slags vippestol..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde i utgangspunktet bestemt med for babybjørn vanlig vippestol, men så har jeg blitt råda til å kjøpe en som man kan regulere (legge helt ned). men jeg syns liksom barnet 'blir sittende' så veldig i den, i oppreist stilling. trodde ikke det var bra jeg..??!

men hva vet jeg...førstegangs!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Jeg fikk beskjed om at babyen helst skulle ligge på leketeppe, ikke i vippestol før senere når ryggen var blitt sterk.

har fått en vippestol av svigers fra fisher price, det er en sånn som vipper selv på batteri med sanger o.s.v. Denne skal vi bruke når han er blitt stor nok ihvertfall...

Skrevet

Godt spørsmål! Jeg hadde også tenkt meg en babybjørn vippestol, for søstera mi hadde en til minstemann som de var veeeeldig fornøyd med. Var skikkelig vipp i den, i hvert fall! Den vi hadde til førstemann var en fra Carena, som var praktisk fordi man kunne regulere fra tilnærmet liggende til sittende stilling (kunne visst brukes inntil barnet ble 2-3 år), men den var det ikke vipp på, og de liker jo gyngende bevegelser godt, så derfor tenkte jeg på en Babybjørn nå....

Jeg tror ikke du vil komme til å bruke vippestol så mye den aller første tiden uansett, for babyen sover jo mye og ligger jo da i vugge/kurv/seng, og når h*n ikke sover så er det jo pupp eller stell. Det er mer når de er blitt mer våkne og oppmerksomme (fra 1-2 måneder) at vippestolen blir aktuell, er nå min mening i hvert fall. Da er de jo gjerne sterkere i ryggen også enn de er den aller første tiden, når de helst ikke skal sitte i bilsete heller i mer enn en halvtime ad gangen.

Dette ble langt, men jeg håper du fant noe hjelp i det :-)

Skrevet

thanx..da lærte jeg noe idag og he he..;)

Skrevet

venter 3 barn, og har nettopp kjøpt min 3 nye vippestol (solgte de andre) har hatt babybjørn -kostet flesk men tenkte at denne ble jo bra...ble veldig lite imponert - denne gangen kjøpte jeg en på JYSK (salg nå til 300 kr) -den har jeg testet ut hjemme og føler jeg blir veldig godt fornøyd... kan sitte+halv sitte+ligge... og det følger med rangleutstyr over stolen... den kan vippe samt stilles inn til å stå helt stille også... var søt og fin den, den kan også bæres med babyen oppi...

Skrevet

ja den så jo grei ut den.

billig var den og!!

tusen takk for tipset;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...