Gå til innhold

hve, kjøper, har tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette plager meg litt:

Jeg og samb har en liten jente sammen (9 mnd). Jeg stod for innkjøp av alt før fødsel (noe jeg har forstått er ganske vanlig) . Siden gulljenten ble født er det bare jeg som både kjøper, ser etter ting og tang og tenker på det (snart barnehagetid). Pappan har kjøpt 2 ganger: 1) pga bæsjesøl i byen 2)kjøredress hjem fra sykehuset som vi hadde avtalte oss imellom. En ting er pengene (men vi har jo delt økonomi uansett)...det er mer det at jeg ikke forstår han...han bryr seg ikke om slike ting virker det som...Jeg har spurt han om hvorfor det er slik...men han har ingen svar å gi..

Når den lille ble født: selv opplevde jeg å få blomster og smågaver (til den lille og meg) fra alle kanter men ingenting fra sambo når jeg lå på sykehuset etter fødsel.......men han var selv ute og kjøpte seg nye sko...jeg tok det opp med han etterpå...da sa han at siden jeg hadde fått så mye fra andre så trengte jeg ikke det fra han...etter mye påtrykk fra min side fikk jeg blomster 2 uker etterpå....

er dette et mønster?

blir litt lei meg når jeg tenker over dette....

han er en fin pappa....som leker og bytter bleier....men det er også slik at etter litt lek så gjør han sine ting (tv og data) mens den lille kan sitte på fange og tydeligvis kjede seg....ha andre behov

alt i alt opplever jeg han egentlig som en smule egoistisk og uten mye tanke for andre - sine nærmeste rundt han....

han har tenåringsbarn fra tidligere som yter ønske om å bo mer her (bor her 40 prosent nå). Jeg sa at det ikke kom på tale hvis han ikke kunne stille opp mer hjemme (husarbeid, barn). De kommer for å være med han. De sier selv konsekvent: vi skal til pappa, vi bor hos pappa...alle tingene i huset omtales som: pappa sitt...er lei det...

Han har en jobb som gjør at han kan være borte 3 kvelder i uken i tillegg til dag pluss mye helgearbeid (jeg studerer og skriver om kveldene..).......et lite hjertesukk....det er jo ikke så mørkt som det kan virke nå...mye bra også......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig slik menn og kvinner har det sammen ?

Skrevet

Vi to over har det slik, noen som kan overbevise oss om noe annet, tas det imot med takk

(ikke HI)

Skrevet

Det er jo kanskje en grunn til at enkelte av disse mennene er skilte fra før da... at de har vært slik i tidligere forhold også. Og at det dermed ikke gikk til slutt... Mye som skal til for at en mann endrer seg ja...

Skrevet

Fokuser på hva du trenger. Si at du vil han skal være hjemme, si at du vil at han skal hjelpe deg. Fortell han at du faktisk trenger han, og at du faktisk trenger å være sammen med han, gjøre ting sammen. Ville heller fokusere på det, enn på hva han gjør for stebarna. Fortell han at du er ensom, og athan får prioritere deg. Ikke koble inn barna i det hele tatt.

Ikke tenk på det han kjøper og ikke kjøper, det med å vise interesse, jeg kjenner ikke så veldig mange menn som faktisk involverer seg i troll dress eller ikke troll dress. Vil du ha han til å dele litt kostnad, så send med han handleliste, be han stikke innom reflex og kjøpe x antall strømikker og eks antall luer i størrelse sånn og sånn farge sånn og sånn, kjeledress, støvler etc.

Dette med ungene må du nappe av dem straks. Si Navnet ditt, hver gang de mener det bare er Pappa sitt hus, Pappa sin bil, Pappa sin mat etc.

Si hold på at det er uaktuellt at ungene skal være der mer før han bidrar mer i huset og familien. Se at du må ha beviser på det før de kan komme oftere, merke han har endret seg, fordi du kan ikke kaste dem utigjen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...