Gå til innhold

Hater NAV og alt rundt det...sukk oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off nå er jeg så lei. Skriver egentlig bare for å få ut en del frustrasjon. Jeg skulle få utbetalt sykepenger av NAV nå denne måneden, men som forventet fikk jeg ingenting, ante meg.. enda jeg hadde gjort alt som jeg måtte på forhånd. Ringt to ganger til arbeidsgiver og forsikret at de har sendt inntektsopplysningene mine til nav og gitt all relevant info til NAV. Så venter jeg da men ingenting skjer.... jeg ringer Nav og spør og da sier de at de ikke har fått inntektsopplysningene selv om arbeidsgiver sier de har sendt...så hvor ligger feilen??? Ikke vet jeg egentlig men sleit liksom med NAv sist gangen jeg skulle ha penger av de også og det er så slitsomt. Greit hvis de ikke har fått opplysningene mine, men hvorfor gir de ikke da beskjed. Isteden går jeg og venter på penger, aner fred og ingen fare også skjer dette. Nå må jeg vente til neste kjøring, altså en hel måned uten penger... Har jo regninger som skal betales. Før i tiden holdt det med å levere lønnslippene fra seg, det har jeg forøvrig også gjort denne gangen for sikkerhets skyld men neida... kjekk sommermåned uten penger. Altså hvis jeg hadde vært alene om økonomien nå så hadde det jo gått skikkelig dunken...det kommer uansett til å bli trangt, vi er jo avhengig av to inntekter, Deppa nå altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed om å levere sjema, de tre siste lønnslippene og kopi av det sjema jeg fikk på ultralyd der det står termin.... det er alt jeg har gjort.. hva mere skal du gjøre da?:S ble bekymra jeg nå, for jeg lever kun på min inntekt, og jeg har ikke råd til noen misforståelser...

men hun på nav sa at det var alt jeg trengte å gjøre!

Skrevet

Ville faktisk tatt en tlf til nav etterhvert, hvis ikke du har fått noe behandlingssvar. Bare for å være på den sikre siden. Ei venninne av meg fikk permisjonspengene sine 2mndr forsinka pga av samme problem som meg. Nå er det sykepenger jeg venter på foreløpig. Har ikke perm før 30juli. Men det er samme saksgangen. Greit å ta en tlf for du får jo ikke beskjed hvis tingene ikke er som de skal være....en annen jeg kjenner er også sykemeldt. Hun fikk heller ikke penger denne måneden, begrunnelsen da var at de hadde så mye ferievikarer nå at det var derfor det var blitt så mye rot...kaos ass...

Lykke til;) Er sikkert i orden hos deg da;)

Skrevet

Hei,

helt enig med deg!

Akkurat det samme skjedde meg meg for 2mnd siden.

Det jeg oppdaget var at NAV manglet den grønne delen (hvor du skriver på selv i noen ruter) Ringte så til min arb.giver, men de hadde den ikke og selv hadde jeg DESSVERRE ikke tatt noen kopi (skal gjøre det fra nå av)

Måtte ringe til legen min å få henne til å skrive en sykemelding tilbake i tid (hun har heller ikke kopier) og jeg måtte opp dit å hente den for å så levere den på NAV selv.

Leverte den tidlig på morgenen og ringte dagen etter for å høre om de hadde overført pengene da jeg ikke kunne se noe på konto.

Neida, ingen som var satt på saken ennå, men jeg ga meg ikke og fikk damen jeg snakket med til å trykke overfør til min konto samtidig som jeg snakket med henne! Så stå på. Ikke gi deg.

Ventet forresten på pengene i noen dager til (sjekket konto ofte, jeg hadde jo skrevet kontonr på den grønne delen) men neida, 5 dager etterpå lå det en giro i posten slik at jeg måtte gå i banken får å få pengene... Jaja, fikk de til slutt, men det skulle jo ikke være mulig (?)

Jaja, håper du får penger snart :)

Skrevet

Hvis ting nå er i orden skal du ikke måtte vente til neste kjøring, da gjør de seg bare vanskelige..De skal kunne kjøre enkeltvis, det er bare mange som kvier seg med å gjøre det og sier "det ikke går"..

Kan jo klart ikke gå en hel mnd. uten lønning/utbetaling uansett om man er 2!!

Skrevet

nav er noe møkk ja,jeg ringer og styrer og ordner hele tiden og på den måte har jeg sikret meg denne gang,men med sidste baby skulle vi ha barnedåp om søndagen og med en stram økonomi på det tidspunkt var vi avhængige av nav pengene(mine permisjonspenge) der skulle komme inn om fredagen for betale maten ca 5000 kr,vi følte os jo sikre da jeg havde modtatt penge i et par mdr allerede og de kom altid før den første som de skulle,men en fejl var sket og jeg fikk ingen penge var helt hysterisk,og på nav sagde de ikke fikk dette rettet før om mandagen,kan i forestille jer hvor pinligt det var at ringe rundt til familie og venner og låne lidt her og lidt der så vi fikk holdt den barnedåp,vi ventede jo 40 gester blandt annet fra dk så vi kunne jo heller ikke avlyse.det er en situation jeg aldri vil stå i igen og med en bedre økonomi nå ville jeg selvfølgelig altid ha et kredittkort,men det havde jeg ikke den gang og tro meg jeg glemmer det aldri.

hehe kan godt se det er en morsom historie idag,men som nybakt førstegangsmamma føltes det som en komplett katastrofe .men jeg har lært av det og følger derfor godt med når det gjelder nav og så uheldigt at det var lige den udbetaling der ikke galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...