Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gårkveld sendte jeg fornøyd en sms til søstern min: "Høygravid om en time" før jeg la meg.

Oooh! Våknet først to ganger av å måtte på do. Greit nok. Så et par ganger av halsbrann. Spisete min nattlige delikatesse Gaviscon, og våknet så av at jeg hadde magesyre helt oppe i munnen! Akkurat den smaken man har når man kaster opp. Motbydelig! Og vondt! Mer Gaviscon. Hørte så på gale skjærer som hadde slåsskamp utenfor vinduet mitt, og etter litt småslumring var det morgen, en ny vakker arbeidsdag. Konstaterer at korsryggen er blitt enda mer gretten over natten med dette høygravidjublieet. Og symfysen har blitt plutselig blitt øm. Nå stikker det i skjeden, og jeg kjenner junior begynner å skru seg nedover mot Exit her jeg sitter på jobb. Føler meg stiv som en olding, og er sulten og trøtt hele tiden.

Hvordan skal man kunne konsentere seg om en jobb i denne tilstanden? Hormonene har jo overtatt plassen til hjernen for lenge siden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ta det litt rolig med jobbing de verste dagene? Hvis det er mulig i jobben din, da. Her går humøret veldig opp og ned, men mesteparten av tiden er det ok. Problemet er bare at noen ganger er det ikke bare litt i kjellern men helt nede i det mørkeste og mugneste dypet av den. Da er det greit om man bare kan la det gå over, så blir alt bedre. Så hvis det er mest sånn, og ikke en helt vedvarende tilstand: ikke vær for streng med deg selv- bedre tider kommer. Jobben har sikkert fått- og kommer til å få mye vettugt ut av hodet ditt både før og etter dette:)

Skrevet

Kanskje på tiden med en liten sykemelding? Jeg ble 40% sykemeldt på slutten fordi jeg ikke sov om natten (er nå i permisjon). Du yter sansynligvis ikke 100% likevel i den tilstanden du er. Både du og arbeidsgiver er sansynligvis tjent med at du er litt mer uthvilt. Jeg sov litt lenger om morgenen og kom senere på jobb. Jeg sovnet som regel først utpå morgenkvisten. Ingen fordel å være alt for sliten når babyen kommer heller. Men jeg syns det er deilig å jobbe litt – de siste ukene blir ekstra lange om man ikke har noe annet enn den gravide magen å konsentrere seg om. Ellers så ville jeg anbefale deg Link 1100 mg tabletter når halsbrannen blir for ille. Jeg brukte kun Gaviscon i mine tidligere svangerskap – trodde ikke man kunne bruke Link – noe du fint kan. Hadde mest lyst til å spy når jeg så flaska og Gavisconen sluttet å virke med en gang jeg snudde meg i sengen. Link fungerer mye bedre for meg. Tar to tabletter rett før jeg legger meg og våkner som regel et par ganger i løpet av natten hvor jeg må ta en tablett til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...