Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Har en skjønn jente på snart 18 mnd. Hun er blid, morsom og intelligent, men så utrolig mammadalt at vi begynner å lure på om det er "normalt"! Pappa er ikke verdt noe så lenge jeg er der, men er de alene koser de seg som bare det. Hun vil ikke sitte sammen med han, ikke leke med han (i alle fall veldig sjelden), hun bare gråter og strekker seg til meg.. Han klarer ikke å avlaste meg p.g.a dette, og det sliter på oss begge, særlig nå som jeg er gravid igjen og gjerne skulle hatt litt hjelp... Hun går veldig ofte bort til ham og koser med han, så hun er veldig glad i han og han er helt fantastisk med henne, det er bare det at mamma er verdens beste! Er det noen som har det på samme måte, eller har forslag til hva vi kan gjøre??
Tredjepåplass Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Begge mine barn har hatt sånne perioder. Vi har vært faste, og sagt at Far skal legge dem annenhver dag, og det har de godtatt. Og også tilsvarende når de bare ville at jeg skulle skifte bleie osv. Jeg tror de merker at man er mindre tilgjengelig som gravid, og vil klamre seg fast til den oppmerksomheten de er vant til. Jeg syns ikke det er rart at de er mest knyttet til mammaen mens de er små. Det går over. Nå er den snart fem år gamle sønnen min gradvis blitt mer knyttet til faren, mens datteren min på tre fremdeles er mammadalt (verre siden jeg er blitt gravid). Tror vi bare må leve med det, og også si når det ikke går å klenge. For eksempel når jeg må ta meg en lur, så tar faren dem med ut eller gjør noe spennende. Det er jo litt sånn "Far er dum" allikevel, men de forstår det hvis dere begge er innstilt på litt protester mens dere venner henne til det. Lykke til!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Nå har jeg ikke barn selv enda, venter mitt første, men har fått fortalt hvordan jeg selv var i en periode da jeg var rundt halvannet år... Jeg var totalt mammadalt, helt antipappa...han fikk ikke gi meg en klem en gang...sov jeg i foreldrene mine sin seng, nektet jeg å ligge på pappa sin side, for der var d "pappalukt" sa jeg...Han fikk knapt ta i meg, mamma måtte gjøre alt...Hun har fortalt at d var utrolig slitsomt, og hun synes d var kjempefælt på pappa sine vegne... D gikk heldigvis over etter en stund, og da ble jeg like pappajente som mammajente Tror i grunnen ikke de gjorde noe spesielt, men lot d gå sin gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå