Gå til innhold

Å føde med hemorider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hemorider og skal snart føde... :(

Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse? Noe som kan lindre under selve fødselen?

Har jo født en gang før uten hemorider, og det presset som kommer mot baken i siste del av fødselen er jo ikke av det milde slaget...

Noen som har erfaringer eller gode råd?

Er veldig takknemlig for svar!

Og denne gangen ønsker jeg å være anonym...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har født med hemorider, ikke tenkt på at det skal gjøre vondere da? har ikke merka noen forskjell igrunn alså!!

Skrevet

Har ingen råd, men de sier jo at hemorroider er vanlige under en graviditet.. Så, mon ikke det går likevel?

Dernest, så sier de at mange FÅR hemoroider under fødselen. Jeg hadde sikkert latt det stå til.. Eller, spurt JM først, men jeg hadde sikkert latt det stå til likevel. Er jo ikke så mye å gjøre noe med, og det som står om disse "graviditetshemoroidene" er jo at de går bort etter fødsel..

Lykke til, i hvert fall.

Skrevet

prøv alcos-anal det skal skrumpe det litt inn, de selger det på apoteket. I tillegg har jeg lest litt rundt av propolissalve som de har på helsekost skal være bra, honning er et kjerringråd mange skryter av det har jeg ikke prøvd.. Jeg også er så heldig å pådratt meg hemoride denne gangen. Veldig festlig... Syns denne graviditeten har alt...superlavt blodtrykk, sukker i urin, leggkramper, seriøs bekkenløsning også hemorider på toppen. Syns jeg spiser masse fiber også men det hjelper tydeligvis ikke noe særlig.

Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Fødselen er vel vond uansett - så noen hemorider har vel kanskje ikke så mye å si...?!

Håper veldig de går bort etterpå..

Hilsen HI

Skrevet

Jeg har lurt på det samme, fikk en voldsom hemoroide for en ukes tid siden. Vært nesten mer bekymret for hva som skal skje med DEN enn for selve fødselen. Denne uken har jeg forsøkt alt fra Scheriproct salve (hjalp ikke veldig), kjerringrådet saltvann (hjalp heller ikke), og bruker nå Propolis salve (den lindrer noe, og gjør i alle fall at det ikke svir hele tiden). Begynte med den i går kveld, så får vel gi det litt tid.

Hadde termin igår og har ikke født ennå, men merker nå at det bekymrer meg mindre. Uansett, ikke gøy, men ikke så mye å gjøre med!

Lykke til, håper det går bra tross hemoroiden!

:-)

Skrevet

Mange faar jo ogsaa hemorrider under foedselen, pga den voldsomme trykkingen. Saa jeg vet ikke om det er noen vits i aa proeve aa bli kvitt de i forkant, sjansen er vel stor for at det blir litt verre under foedselen? Saa gaar de forhaapentligvis fort vekk etterpaa!

Skrevet

Tru det eller ei, men prøv honning. Hadde ikke tru på det, men fant ut at det var verdt forsøket. Smurte på hver kveld, og borte er de etter ei uke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...