Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er 2 år og 8 mnd, om litt over en mnd får hun en lille-søs el -bror. Hun bruker tutt når hun sover 1t dag og om natten. Vi tenkte det kunne være lurt å slutte helt pga tannstilling, nå som vi skulle i dyreparken -for å gi den til kapetein Sabeltann -for det har visst funka bra for mange. Problemet var at vi fikk dårlig tid og fant ikke hvor det var, og t.o.m hadde glemt å ta m tutt (klokka går fort når en koser seg -i forsesong stenger park kl 17).

Siden hun var forberedt og hadde fortalt det til folk, måtte vi si at vi gav den når hun 'ikke så'. Gikk ganske fint noen dager, men kanskje fordi vi var på ferie og hun ble lagt litt senere enn vanlig. Nå er hun tilbake i sengen sin og griner hver kveld, mens hun sier:"jeg er ikke stor jente, jeg er bare liten baby" "-Jeg vil ha tutti" -hun vil kanksje allermest ha selskap på rommet, pga vanskeligere 'å roe seg uten' .Våknet kl 04, uten å ville sove igjen to netter denne uka. La meg inn på gulvet hos henne i natt, og da roet hun seg og sovnet (men ikke så bra for mitt bekken og rygg..og jobb).

Vi lurer på hvor stae vi skal være, og hvor lenge vi skal holde ut? Hun er jo ikke tre enda... Er det så traumatisk at hun bør få den igjen til baby kommer og si at nå må baby ha tutten? Hun vet jo at det finnes flere enn 1 i huset.. (dette gjelder jo for å klippe hull også -de som klipper, -hvor langt inne/ute klipper dere den?).

-Føler kanskje det mest blir å utsette problemet, -men har kanskje mer tid å forberede henne da? Hun har ingen favorittbamse, og har alltid vært en fryd å legge om kvelden, uten mikk-makk.

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...