Gå til innhold

Dere som har hatt sopp/trøske


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var å tok prøve på om jeg hadde sopp på tirsdag, håper på svar i dag eller i morgen. I den forbindelse lurer jeg på hvor lang tid det tar før medisinen hjelper mot smerten?? Holder på å bli gal, gjør så utrolig vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg kan ikke svare deg, men har noen spm. Håper du kan svare meg. Du mener sopp på puppene? Snuppa har/har hatt trøske i munnen. Hun fikk medisiner, men ingen som sa at det kunne smitte meg. Puppene mine er vonde, konstant såre og røde. Hender jeg gruer meg til å amme. Orker ikke ha noe inntil puppene til tider heller. Er det sånn du har?

 

PS Spurte om dette i en tråd lenger ned her. Ei som svarte at det tok lang tid før hun ble bra, selv med salve.

Skrevet

Ja mener sopp på puppene, jeg fikk beskjed om dersom jeg har sopp må begge behandles, fordi vi smitter hverandre.

Mine er også veldig såre og røde, samt at det svir brenner når jeg ikke ammer også. er også veldig ømme ved berøring. Jeg har helt sluttet å amme, gir bare mm på flaske fordi det gjør for vondt, gikk bare å gruet meg til neste gang jeg skulle amme.

Så du bør kanskje finne ut av om ikke du bør få behandling også, lykke til!!

Skrevet

Hei =)

 

Jeg var hos legen på mandag, og han sa at jeg har sopp. Tok ingen prøver, men så på brystvortene bare.... De er røde og såre, og det gjør vondt å amme..... Baby hadde masse hvitt belegg i munnen.

 

Jeg fikk Mycostatin-mikstur til å pensles babys munn med, og han er allerede mye bedre, nesten alt det hvite er borte =)

Selv fikk jeg Pevaryl salve til å smøre brystvortene med, men syns ikke det har hjulpet noe særlig. Derfor prøver jeg nå å bruke den miksturen baby fikk, så får vi se da.... Det er litt bedre da, gjør ikke så brennende vondt hele tida slik det var, men hender fortsatt jeg gruer meg til baby skal ha mat... =(

Skrevet

Vi hadde trøske begge to da mini var 1 mnd!! Voooooondt!!

 

HS tipset om å pensle tunga og inni munnen til mini og puppene med vanlig blå farris mellom hver amming!

 

Til tross for at jeg tenkte at dette bare måtte være tull, penslet jeg ofte, og etter bare 4 dager var alt borte på både meg og mini!

 

Kan være verdt et forsøk til du får medisin hvertfall.

Skrevet

Ringte hs i sta. Hun sa bare: gå på apoteket og spør om de har noe du kan smøre på. Eh... jo takk for hjelpa du.

 

Kan jeg bruke pevaryl, canesten osv på puppene da? Må vel vaske bort før snuppa skal ha mat da? Skal prøve med farris etterpå.

 

Beklager at jeg blander meg sånn i tråden din HI, men jeg har spurt om dette flere ganger i egen tråd, og ikke fått noe særlig svar.

Skrevet

Ja det var jammen godt at du fikk så bra hjelp av HS gitt... ;-)

Når det gjelder pevaryl som jeg fikk, sa legen at det ikke trengtes å vaske bort, for baby var med å massere kremen inn i huden ved amming.....

 

Jeg skal også jammen prøve farris.... den mycostatinen er så innmari klissete.... =)

Skrevet

Det er helt i orden, vi må jo hjelpe hverandre.

Du kan lese om hvordan man behandler trøske på denne siden http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31

Her kommer det tydelig frem at begge bør behandles,

Mykostatin skal ikke vaskes vekk, det er det som er så bar med det. men vet ikke om det er på resept. Hvis det er på resept får du bare ringe HS igjen og kreve en.

Skrevet

Mykostatin er reseptbelagt... Vi slet endel med trøske/sopp i begynnelsen, og det er VONDT! Så ikke ut som om det plaget Maja, men puppene mine hadde det ikke godt! Akkurat som en ildtang som tok tak, og smerten fortsatte nesten helt bak i ryggen kjentes det ut som.

 

Vi prøvde farris, men det hjalp ikke på oss. Kun Mykostatinen som tok det (etter lang tid). Tror vi smittet hverandre sånn hele tiden... Og jeg som var veldig påpasselig med smokkekoking, skifte ammeinnlegg, vaske bh-er, håndklær, sengetøy osv mens vi hadde det...

 

Veldig greit at man slipper å vaske puppene før amming når man bruker mykostatin!

 

God bedring begge to, håper dere blir kvitt det snart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...