Gå til innhold

Hva synes dere om filming av fødselen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt oss videokamera for å få filmet lillegulls oppvekst... men tror ikke jeg ønsker noe filming før han er ute, det blir litt for intimt. Noen som skal filme/ har filmet sine fødsler? Hva tenker dere?

Tror det blir å filme når han er ute og ligger på brystet jeg :-) Vil ikke at pappan skal stå bak kameraet heller...

Hvis vi får lov å filme i det hele tatt på sykehuset da...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville nok ikke filmet akkurat når ungen kom ut, men kanskje filmet litt fra når dere drar på føden, filmet fødestuen, litt av det apparatet som måler rier og så neste klipp når ungen er ute... men du bestemer =)

Skrevet

Vi har video av hele fødselen til jenta vår, både riene hjemme, da vi ankom sykehuset og hele selve fødselen.

Angrer ikke et sekund på at vi fikk filmet den utrolige fantastiske dagen!

Har lyst til å filme fødselen til gutten vår også, men aner ikke hvem som i så fall skal filme. Vil ikke "miste" sambos hele oppmerksomhet.

Skrevet

Vi filmet ingenting under fødselen, men etter å ha sett SuperGlads fødsel på Koht, angret vi så utrolig mye!! Dere har jo et utrolig flott minne, skulle ønske jeg hadde det samme!!

Men som SuperGlad selv sa, ville hatt noen andre enn sambo til å filme, hans oppmerksomhet vil jeg ha på det som skjer!

Skrevet

Aldri i livet! Bilder etterpå er mer enn nok. Man har mer enn nok med seg selv, om man ikke skal tenke på hvordan man ser ut, også. Og det er ikke akkurat noe man vil vise barna (eller noen andre!), så det er bare for foreldrenes del. Tror det ville ødelagt en del for meg om noen stakk et kamera opp i ansiktet mens jeg skulle møte den nye verdensborgeren. Det føles merkelig nok å skulle bli mamma fra før av, om man ikke føler at man må se lykkelig ut, også.

Men hver sin smak :)

Skrevet

hadde du villa sett en film av når mammaen dim fødte deg?

..yakk...

men koselig å få filma rett ettepå da .:)

Skrevet

Ville ikke blitt filma når det holder på ,nei. Men etterpå er jo bare trivelig og koselige minner å ha. Vil, som noen andre sier her, ha mannens fulle og hele oppmerksomhet under fødselen og noen annen kommer ikke inn på min fødestue iallefall.. :0)

Skrevet

Hehe, dere trenger jo ikke filme der nede da! :-) Vet ikke om Koht i familien ligger ut på NRK sidene enda? I en av de første episodene der er SuperGlads fødsel, tror kanskje flere enn meg endrer oppfatning av filming under fødselen om de ser det.

Når fødselen står på, tror jeg nok ikke noen av dere kommer til å bry dere om hvordan dere tar dere ut, videokamera eller ikke... Hehe, under pressriene husker jeg at jeg tenkte, herregud, hvorfor sa jeg ikke ja til de som spurte om å få være med under fødselen! Hehe, går sykepleien og to av gutta i klassen spurte (med på tøys) om de kunne få være med på fødselen, de lurte på hvordan det foregikk. Jeg nekta blankt, ble nesten sinna fordi de spurte! Hehe, men der og da kunne godt alle 80 i klassen min vært med!! Kunne ikke brydd med mindre! ;-)

Skrevet

enig med sauen:) sånn kommer vi til å gjøre det...:)

Skrevet

så episoden på nettet her for en stund siden ja...tror den ligger der enda...Synes d var tøft gjort å slippe et kamerateam til i en så intim situasjon :) Men du verden for et flott minne de har da :) Synes d var flott å se :) Tror som AurorasMamma sier over her, at man glemmer at kamera er der og d meste i en sånn situasjon:)

Skrevet

Hehe, ja de var kjempe tøffe som tilot kamerateamet være med på hele fødselen!! :-) Kunne gjerne hatt med noen som filma, men hadde nok vært skeptisk til å sende det på tv etterpå! :-)

Skrevet

Ja, er nok enig i at jeg ikke vil bli filmet der nede... Tror vi tar med kameraet, så får vi se om vi bruker det eller ei. Tror det mest sannsynlig blir å filme før og etter....og når gullungen er kommet ut :-) Vil at pappan skal slippe å stå bak kameraet når det store skjer!

Tror uansett ikke jeg ville vist filmen til ungen når den blir stor.... Risikerer å komme hjem fra jobb en dag mens han har kamerater på besøk og de sitter og ser på fødselsfilmen... Don`t think so!!! Hehe! :-)

Skrevet

Ingen får filme meg i fødende tilstand. Vi filmet ikke sist og det blir ingen filming denne gangen heller. Etterpå kan man jo filme litt... tror det blir mest fotoapparat, sist glemte vi det helt... Var så mye som skjedde da.

Skrevet

da jeg fødte hadde jeg nok med meg selv så jeg hadde nok ikke brydd meg om sambo filma..

men ville ikke hatt kamera mellom bena da,han kunne fått filma alt annet,men ikke der nede..

blir litt for intimt..andre vil jo se filmen..

men ellers skulle jeg nesten ønske vi tenkte på det samme..

Skrevet

jeg kunne gjerne tenkt meg det, for meg var fødselen en fantastisk opplevelse(selvom jeg ikke helt var enig der og da:P), men jeg synes det ville vært fint å hatt film fra fødselen.. ikke nedi der, men sån ellers... tok bare bilder nå, me hadde absolutt ikke gjort no med film(kanskje jeg hadde sett hva som skjedde, jeg var jo dopa av lystgass:P) hehe...

Skrevet

Her skal ikke filmkameraet være med på føden i det hele tatt:) Jeg hater å bli fotografert og filmet, så her er det film og fotoforbud til jeg sier det er ok:) Snes filmen til SuperGlad var kjempefin, men det eringenting for meg det der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...