Gjest Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 hva var den grensen for når en ikke kunne fly når en var gravid? er det den siste måneden? har tenkt å reise til mallorca i august og vil da være 29-31 uker på vei under oppholdet..
yasmina Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Dete boer du sjekke opp med itt reisebyraa eller flyselskap. Det boer gaa greit, men reglene varierer fra selskap til selskap. Du boer ogsaa sjekke reiseforsikringen din, ikke alltid den dekker gravide. God tur !!!
Happy H Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 tror d e siste mnd, men lure på om du må ha lege erklæring når du e komt så langt.sjekk inne på sidene t flyselskapet, pleier stå der
Mor til en stor og en liten Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Husk også at det anbefales å bruke støttestrømper på lengre flyturerfor oss som er gravide pga større risiko for blodpropp. Skal selv til Azorene snart og skal ut å kjøpe støttestrømper som jeg skal bruke på flyturen.
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Hvis du reiser med Spanair må du ha med lege-erklæring når det er 8 uker til termin.... :-)
*RutIetutt* Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Nope....reiste med den da jeg var rett over 32 uker...ingen som spurte meg om noen lege-erklæring i allefall...ikke om terminbekreftlese engang...og jeg er IKKE liten i magen;o) Stort sett kan en fly inntil uke 36 og mellom uke 36 og 38 om det er under fire timers reise og en har lege-erklæring - er sikkert litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap, men det er bare å skjekke på nettsidene deres. SAS og Norwegian har i allefall disse reglene. Som sagt, jeg flydde hjem fra Gran Canaria med Spanair og SAS da jeg var rett over 32 uker - ingen problem, ingen som spurte meg om noe eller så to ganger på magen min engang:o)
Chunky81 Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Generelt er det 3 uker før termin på korte reiser, men noen flyselskap har 5 uker før termin. Jeg var i Italia 6 uker før termin og da fikk jeg spesial belte hos det italienske flyselskapet (KLM gjorde ingenting). Når jeg sjekket inn hos det italienske selskapet ble jeg spurt etter lege erklæring, men måtte bløffe og si at jeg hadde leeeeenge til termin.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 tusen takk for masse svar skal høre få hørt med flyselskapet og ordnet med legne just in case er ikke bare bare å ta seg ferie mens en baker støttestrømper høres kjempe ut.. det trengs nok når en er blitt så stor...
Mor til en stor og en liten Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Leste også at man bør bevege på seg minst 1 gang i timen. Reise seg opp og strekke på bena. Særlig viktig etter 20. uke.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 blir sikkert ikke noe problem med en liten krabat på 2 år med
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Det var det jeg fikk beskjed om da jeg var innom Ving og spurte på mandag.... Hvorvidt de faktisk praktiserer det eller ikke skal jeg ikke utale meg om.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå