Bebebo Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Har så enorme smerter i venstre leggen for tiden, og mistenker det for å komme fra venstre rumpeball. Det gir seg en stund etter at jeg har langt meg om kveldene, og kommer igjen utpå formiddagen. Og fortere om jeg setter meg ned.. Jobben består kun av sitting, så jeg ser for meg en 12 timers økt der kan bli litt av en prøvelse.. Har ellers vært bare frisk, pigg og ikke minst positiv gjennom hele svangerskapet, og vil ikke at noe slikt skal ødelegge resten av den fine tiden jeg har igjen. Smertene kan beskrives som smertene man har etter en krampe, eller at foten rett og slett ikke får blod.. Er verken hoven eller blå, så jeg mistenker ikke blodpropp. Men den blir kald, prikkete og nummen når jeg sitter.. Noen som har opplevd noe lignende, og kanskje til og med har et supert tips om det er noe man kan gjøre selv??
Solskinnsjenta Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Det høres ut som om du har litt problemer med blodsirkulasjonen. Prøv å bevege benet selv mens du sitter, skaff deg gjerne en ekstra krakk som du kan legge benet på. Ta deg pauser innimellom der du går rundt, gå og hent vann, tissepauser osv. Ta det opp med lege/jm neste gang du er der. Du kan også prøve med støttestrømper, da må du ha de som går hele veien opp. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Jeg ville ha prøvd støttestrømper. Du kan jo også prøve å finne en ordning der du kan sitte med bena litt opp. Prøv også å varier sittestillingen din, kanskje du kan sitte på en ergonomisk krakk eller en stor helseball deler av arbeidsdagen?? Jeg bruker å sitte på helseball innimellom når jeg ser på tv og slikt på ettermiddagen. Det her gjort underverker for meg Har mindre smerter i både legger, rumpe og korsryggen nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå