Gå til innhold

November: Har barna deres sovet borte enda?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Her er det utelukket foreløpig, for hun nekter å roe seg i reisesenga, enda det er hos besteforeldrene hun kjenner godt, og ser to ganger i uka... bare skriker. Kun senga hjemme som er bra nok både på dag og natt.

 

Så her blir det nok en stund til overnatting, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnus har sovet borte mange ganger, sammen med oss.. Vi har hytte som vi bruker mye vinter halv året, og nå om sommeren bruker vi båten vår.. Han roer seg fint begge stedene, ikke noe problem å få lagt han.. Han sover foreløpig i bagvognen sin når vi er borte..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt gullgutten med oss og sovet borte,men han har ikke sovet borte uten oss.

 

Tror det er viktig å lære de små å sove andre plasser,så jeg er veldig obs på det.Så har jeg lest at en ikke skal la små babyer,sove borte alene,de bør helst være 6 mnd og da bare en liten overnatting,og gutten min er jo ikke 7 mnd enda,kan være at han skal ha en liten overnatting når han er blitt 8 mnd,men ting er litt uklart der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hun roer seg ikke om jeg sitter å stryker på henne heller. Er skikkelig frustrert, og hyler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her har ikke sovet borte uten oss, men har sovet både hos besteforeldre og venner av oss.

 

Men honningmelon, har dere ikke noe annet hun kan sove i? vet ikke hva det skal være men... ene tantebarne mitt ville heller ikke roe seg i reisesenga. Full nekt. Den er jo ganske tett da... Vi skal prøve guttebassen i reisesenga nå i ferien. Han har sovet i vogna til nå, så jeg er spent på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla vår sov hos besteforeldrene da hun var nesten 4 mnd, fordi jeg skulle reise alene med storesøstra på 1,5, og ikke kunne ta med begge to. Det gikk kjempefint, men savnet henne selvfølgelig veldig! Syntes reisesenga var for stor, så vi brukte bagen. Nå kunne jeg nok kanskje prøvd reisesenga igjen...

 

Honningmelon; her har storesøstra vært sånn, men borte har det gått nogenlunde greit i reisesenga likevel, så det er kanskje håp? Sovnet senere og våknet tidligere enn ellers, men ihvertfall roet seg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ikke sånn at hun MÅ sove borte enda, men hadde jo vært greit om hun hadde vært vant med det, i tilfelle vi trenger pass en gang :-)

 

Jeg vet ikke hva annet hun kunne sove i altså... har prøvd vognbag også, uten hell... men, har ei reiseseng til, som er litt mindre, og "tettere", kan jo prøve den.

 

Hun blir helt krakilsk når jeg legger henne der, selv om hun er stup trøtt. Hjelper null om jeg sitter hos henne.

 

Jeg håper liksom det skal rette seg med tida jeg da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd to ganger med minstemann, men det funket bare en gang. Det var faktisk forrige helg. Min mamma som passet barna og det gikk kjempefint. Sov i reisesenga, og sov lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe soving borte ennå nei. Hun er livredd "fremmede" så det ville ikke gått uansett. Men så har jeg ikke behov for å la henne sove hos andre heller.

Men jeg har vært på "ferie" med henne da. Men da sover hun jo med meg, så det er ingen forskjell fra om vi skulle vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah Emilie har sovet et par ganger borte til bestemor og til mommo helt alene. Og det har gått kjempe fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme må jeg gå ut av rommet før han kan sovne, så når vi er borte er det vanskelig for han vil ikke roe seg i fremmed seng eller rom. Det har blitt til at han er oppe til han er overtrøtt, og så sovner han i f.eks. vippestolen som vi har med når vi bare er der på kvelden, eller reiseseng hvis vi ligger over. Det blir jo ikke som vanlig så klart, mer uro og stress, men han sovner til slutt, jeg må bare gå inn til han ofte eller ha han lenge på fanget først.

 

I og med at vi er en del hos andre til middag, og middag spises sent her jeg bor, så må det bli sånn. Syns det er greit at han vennes til å sovne borte også, men vi er nok ikke ofte nok borte til at han kjenner regla, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...