ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Om amming av andres barn og andre interessante spørsmål
Maisie Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Så ikke første delen (før første reklamepause). Hun gravide damen som ikke hadde tatt ultralyd pga manglende helseforsikring - tar de ikke ultralyd i USA før i 5. måned? Hun var 6 måneder på vei, og sa at hun burde ha gjort det for en måned siden.... Er det ikke litt dumt å lage et barn til uten å ha helseforsikring da?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Mannen hadde mista jobben, det hadde han vel ikke planlagt tror du vel ??
Labbetøs Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Mhm. De var rimelig trangsynte syns jeg. Men de har litt andre holdninger til slikt dær. Det er ikke vanlig å amme offentlig dær. F eks på cafe, på bussen, på en benk i gågata... De annser det som ufint. Vi får besøk av to stk fra usa her om to uker, og de syns det var veldig rart at jeg hadde tenkt å amme hjemme i min egen stue når de er her...
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2007 Det var noe med at mannen mistet den gamle jobben også hadde ikke den nye rukket å gi han forsikring enda.
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2007 Ja det er færre og færre som ammer der. En av tantene mine i usa bestemte seg for at hun ikke skulle amme sine barn. Hun syns det var ekkelt og unaturlig?! at et barn skulle suge på puppene hennes, så hun prøvde ikke en gang etter at hun fødet. Sykt?
Maisie Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Unaturlig???? Hva tror hun puppene er til for da? Høres helt skrudd ut, synes jeg. Glad jeg ikke bor i kroppsfikserte, dobbeltmoralske USA, jeg. Vi har det godt her i Norge.
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Hehe, du kjeder deg i dag Kozy?! Velkommen i klubben. Kjeder du deg veldig mye så har jeg bakt kake?! (SÅ mye kjeder jeg meg!) Også har jeg lagt masse hjemmelaget babymat, kanskje N vil være forsøkskaninen min;) Hehe.
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har tenkt til å kjøre til nesbru straks, skal vi komme innom kanskje? Og man trenger ikke kjede seg for å se Dr. Phil, jeg er faktisk NØDT til å se det, det er en del av studiene mine;)
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #14 Skrevet 28. juni 2007 Aha, studietid asså! Jeg trodde det var et program for sånne som kjedet seg noe fryktelig på dagtid. Har nemlig sett masse på det den gang for mange år siden jeg var arb.ledig, og en del mens jeg var hval;) Kan dere gjerne, kaka står her den, skikkelig klissete brownie... Har ikke smakt på den ennå da, den er for varm! (skikkelig nylaga asså, stolt av meg selv!)
Lumsk Skrevet 28. juni 2007 #16 Skrevet 28. juni 2007 Helseforsikring er ikke en selvsagt ting i USA. Over 30 millioner lever under fattigdomsgrensen der borte. De har ikke sjanse til å få seg forsikring. Faktisk så har lepra (spedalskhet) og kolera gjort tilbaketog i en del amerikanske storbyer og dette er sykdomer det er veldig lett å unngå. For oss er nok slike forsikringer helt natrlig, det er det desverre ikke i et av verdens mest "siviliserte" land.
Lumsk Skrevet 28. juni 2007 #17 Skrevet 28. juni 2007 Da får du jo en urmerket sjanse til å endre noen holdninger mens de er på besøk. Jeg ammet på pub i går med en brite og en amerikaner tilstede uten at de reagerte. Men, nå sal det sies at de har bodd en stund i Norge.
suseduse Skrevet 28. juni 2007 #18 Skrevet 28. juni 2007 syns det er litt ekkelt å la andre amme barnet ditt jeg da... og jeg ville stussa over det hvis noen gjorde det.. det går over en grense for meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå