Gå til innhold

(Utenom tema) Hva skal dere ha til middag i dag da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere skal ha til middag i dag jeg. :) Middager er alltid vanskelig, men kansje vi kan få tips og idéer av hverandre. :)

Jeg tror jeg skal ha potetball med kålrotstappe i dag. Nam.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager du potetball selv eller kjøper ferdig??? Har hatt så sinnsykt lyst på det siden jeg ble gravid (vi kaller det for komper, har bacon inni ballene, men uten kålrotstappe), men min mor sier at det ikke går an å lage de med nypoteter... buhu....

Ellers skal vi ha koteletter med nypoteter, brun saus, surkål, tyttebærsyltetøy og grønnsaker... nam nam

Skrevet

nammis, nå ble jeg sulten(haha, er jo stort sett sulten hele tiden). Her blir det enkel middag, er hjemme alene i dag og er somr egel utsultet når jeg er ferdig på jobb, så da må jeg ha noe som går fort å lage

Skrevet

I dag blir det sånne ferdige. Må ha noe som er litt rast å lage. :)

Kjøp sånne toro poser med potetball/raspeball/komper, de skal bare blandes ut med vann, stå litt og svelle, også er det bare å forme de, og koke de. De er kjempe gode!!

Det har også kommet to typer til med potetball mel, som blandes med vann, og disse er vist også veldig gode. :)

det som er med å lage med nypotet er vel at de blir så bløte, siden det er så mye vann i nypoteten. :)

Skrevet

med mindre jeg kan lage no raskt når jeg kommer hjem og fikse ORDENTLIG middag til gubben kommer hjem.............hmmm, koteletter hørtes virkelig godt ut

Skrevet

Blir nok suppe, minestronesuppa til Toro er god syns eg. For øyeblikket har eg ikkje lyst på noe mat da, kvalm som bare det, kunne ikkje tenke meg raspeballer ihvertfall!

Dessverre så er det bursdagsselskap med masse kaker her idag, heller ikkje så veldig fristende med kvalmen,...og eg som ikkje hadde tenkt å avsløre at eg er gravid med det første ;)

Skrevet

Ja, den suppa er kjempe god. :)

Du får bare ta en "spansk en", og si du er i litt dårlig form. :)

Skrevet

her er det ingen tvil. hjemmelagde pizza boller!

Skrevet

Blir nok å hoppe over middagen i dag. Har overlatt alt det der til mannen, ettersom det kun skal litt matlukt til før jeg henger over doskåla.. Som jeg gleder meg til jeg kan spise igjen!!!

Skrevet

her blir d pasta å pølser...har fått dilla på d og koteletter å laks jeg..men nå fant jeg ut at jeg må variere litt mer..hehe er sulten hele tiden på middager..

Skrevet

Jeg er sulten på mat hele tiden. Er ikke kvalm jeg da.. Bortsett fra når jeg er sulten, ikke veldig kvalm, men litt uggen på et vis.. noen som kjenner seg igjen?

Så jeg kjøpte et sea band på apoteket i dag, for å prøve å la være å spise hele tiden.. kommer jo til å se ut som en kule.. Og det hjalp faktisk. :)

Skrevet

Hei! Hvordan lager man pizzaboller?? Hørtes godt ut!

Skrevet

Eg skal ha fiskepinna med potete og grønsaker, og selfølgelig remulade!:)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det! Hadde noen få dager da jeg var veldig kvalm, men er mer uggen nå. Jeg som aldri har brydd meg om middag drømmer nå om middager hele tida. Hehe. Hva er sea band?? Jeg vil heller ikke spise hele tida!

Også var det middag i dag da. Har skikkelig lyst på en deilig kylling-pasta-salat. Nam nam. I går hadde vi indisk, er så digg! Samboeren min er utrolig flink til å lage mat, så han synes jo bare det er gøy at jeg vil ha litt annerledes middager. =) God middag alle sammen!!

Skrevet

MALI83.:

førlaget jeg alt fra bunnen av men nå kjøper jeg toro posene med pizzabunn og fyll.

like greit det. :)

du gjør som det står på pakken, men istedet for å kjevle deigen om til pizzabunn, ruller du den til en pølse og kutter små biter som du lager om til boller.

disse trykker du flate og legger på en bakeplate.

ta så spisesjei og legg fyllet opp på pizzabollene, dekk dem med ost og inn i ovnen i 10-12 min.

og vips nydelige pizzaboller du bare ikke kan få nok av. ;)hehe

(jeg pleier også å kryddre kjøttdeigen godt under steking.)

bon appetitt!!

Skrevet

hmmm....har KJEMPE lyst på pølse i lompe jeg:) enkelt og greit, kjempe godt også:)

Skrevet

Nina_N:

Sea band er et bånd man har rundt håndleddet, med en liten kule på undersiden, som trykker på et spesiellt punkt, som gjør at man blir mindre kvalm ved reiser, graviditet osv.. :) ca 110,- for to stk på apoteket. :)

Skrevet

Akk middag.. Trisdag hadde vi grillpølser i lompe, i går var det en fiske-bil her, kjøpte 2,5 kg torskefilet og 2,5 kg fiskekaker som visstnok hadde vunnet noe nm i sjømat, hadde da Fiskekaker,broccoliblanding smeltet smør og poteter i går- De fiskekakene var vanvittig gode.

I dag blir det grovt brød,med salat,karbonader og agurk/tomat på.Og egg ved siden av for de som måtte ønske det.

I morgen..uff, det finner jeg ut av i kveld.

Skrevet

Takk :) Kanskje jeg prøver det da!

Skrevet

Fortsetter litt på denne jeg, syns det er gøy å høre hva dere andre spiser til middag, også er det så kjekt å få noen tips til andre dager, når man er litt tom for idéer selv. :)

I dag skal jeg spise Fjordland sosakjøtt, med poteter og ertestuing. Det er nam. :) Skal begynne å skrape gammel maling på huset i dag, så må ha noe som går fort å lage. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...