Gå til innhold

Svigermor "tar over" - hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh...jeg vet at jeg burde være kjempeglad for at jeg har en svigermor som liker å hjelpe til...men...ja...det blir litt for mye iblant.

Ifjor til ett års dagen bakte hun bursdagskaken til jenta mi...det var helt flott, for jeg hadde ikke tid til å bake så mye...og hun er flink til å bake.

Men i år har jeg hatt god tid, og ønsker å bake alt selv til besøket osv. Jeg fikk melding av henne sist uke om at jeg måtte gi beksjed om hun skulle bake. Jeg har IKKE gitt beskjed om det, og ikke nevnt baking i det hele tatt. Hun har heller ikke spurt mer. Jeg har bakt flere kaker, inkl bursdagskake. Nå fikk jeg nettopp tlf fra henne, hvor hun spurte om jeg hadde lys...jeg ble litt forfjamset...og sa ja... Så viser det seg at hun har bakt en bursdagskake(hovedkaken!) uten å snakke med meg, og jeg har ikke bedt om det.

Hva syns dere? Vet det er GODT ment, men selv om jeg ikke er verdens typiske husmor, så ville jeg veldig gjerne ordne alt ang bursdagen denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er dette du betegner som å "ta over", så synes jeg vel du overdriver ganske mye.

Synes hun er grei som baker kake og som ønsker å bidra på bursdagen. Ikke alle som ville gjort det. Dessuten; hva som er "hovedkaken" bestemmer du vel selv?

Skrevet

Si tusen takk, men du har allerede bakt hovedkaken. Hennes kake trenger dermed ikke lys, men den kan gjerne serveres sammen med de andre.

Skrevet

Å herregud!!! HAr du en slik svigermor også? Trodde bare det var jeg som var så uheldig! Jeg hadde sagt i fra til henne jeg, at JEG ville bake den kaken, og at jeg syns det var uhøflig å gjøre det når hun visste at jeg ville bake den selv.. Det er sikkert godt ment, og hun vil deg sikkert alt godt, men det er jo grenser for hva de skal legge seg opp i da!

Jeg har en slik svigermor selv. Jeg har klundra så med amminga etter at vi kom hjem fra sykehuset og slitt grådig med å få i Halvor mat. Så i går etter å ha vært på helsestasjonen gikk vi over til delvis MME.. Dette hadde svigermor fått med seg da vi var der på besøk, og i går ringte hu for å si "meninga" si om det... "Morsmelk er tross alt best! Kan jo ikke være lett å reise vekk med en flaskeunge!" Herregud a mann!!! Det er jo ikke noe værre det enn noe annet!! Jeg snakka med samboern om det, og han skulle snakke med moren sin

Kanskje du kan få mannen\samboer\kjæresten din til å snakke med moren sin og si at du faktisk hadde lyst til å ordne den kaka selv?

Skrevet

Føler det er litt for seint nå... Nå har jeg jo sagt at jeg har lys. I tillegg sa jeg at jeg hadde slike BOKSTAVLYS, og da sa hun at hun hadde bokstaver(sikkert på kaken), men manglet bare lys... Så jeg prøvde å forklare hvordan disse bokstavlysene var, og da sa hun at" vi får se når jeg kommer med kaken....".

Jeg blir bare litt lei av at hun skal blande seg inn i ting når jeg IKKE har bedt om det...det er det som er poenget...

Skrevet

synes kanskje du skulle sagt atdu skulle bake selv når hun spurte..men,men er vel barre å si at du har bakt den som skal ha lys,men at hun gjerne må ta med sin. ikke vits å lage bråk når noen bare vil være snille vel?

Skrevet

jeg lager ikke bråk...er ikke person som ville gjort det. Kaken hennes er en TYPISK bursdagskake...så ikke noe å gjør med det.

Skrevet

Når du fikk melding av svigermoren din, så skulle du ha svart henne tilbake, og sagt at du lager kaker denne gangen!

Nå som hun har lagd kaka, etter beste mening spør du meg, fordi hun ikke visste, så får den kaka være med uten lys da.. Men når hun ringte skulle du jo også ha sagt at du har bakt kaka.. hmm.. Føler egentlig at dere har dårlig kommunikasjon, og hvis dette er det eneste er det jo bare en bagatell.. Ikke gjør dette til mere enn det er. Hvis hun gjør masse andre ting også, så snakk med henne! Tror veldig mange av oss ikke klarer å kommunisere ordentlig med svigerforeldre!

Skrevet

Det blir jo aldri for mye kaker i en bursdag, og jeg synes faktisk du har en skummelt lav irritasjonsterskel. Lager du konflikt ut av dette, takker du samtidig nei til fremtidig hjelp. Og jeg skal love deg at når barna blir flere og du har det hektisk på jobb, er ingenting kjekkere enn at bestemødre og tanter tar med noe til bursdagen.

Håper du har en raus og god svigermor. Jeg blir regnet for å være omgjengelig og grei, men jeg hadde blitt superfornærmet om kaken min ble avvist i et selskap. Her er både søstre og svigerinner glade om en tar med noe småtteri til bursdagen.

Skrevet

jaja så får den lille to fine kaker da, gled deg over dagen istedet for å irritere deg over kakene! ha en super feiring av gullet ditt:)))

Skrevet

Jaja, da får du si til datteren din at hun er kjempeheldig som fikk TO bursdagskaker MED lys. Når du ikke har sagt fra, får du nesten ta det på deg selv, synes jeg. Hun får jo sikkert dårlig samvittighet hvis du sier noe nå? Husk heller å si fra i god tid neste gang.

Skrevet

For siste gang: jeg har ingen planer om å lage en konflikt utover dette, så slutt å skrive som om jeg har gjort det...

Skrevet

Skjønner godt at dette irriterer deg! Har både mor og svigermor med sånne tendenser, men jeg er typen som sier klart fra =)

Nå får du bare gjøre det beste utav det. Er nok ingen andre enn deg som tenker over det uansett...

Skrevet

Oi, nå ble jeg litt overrasket, er ikke akkurat dette jeg forbinder med å "ta over".

La henne komme med kaken men si at du allerede har en annen kake med lys på.

Skrevet

Da får den lille 2 fiiiiine og gode kaker til bursdagen sin.

Tenk hvor glad den lille blir....

Og for å forhindret dette kunne du ha sagt fra i forveien at du ville ordne alt selv (siden du er klar over at hun kan ta litt av til tider).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...