winneboo Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Han sa han ville ha vesla 1 uke i sommer. Jeg sa nei. Pga han ser henne max 1-2 ganger i mnd(han sier han ikke har tid til mer) å hun er abselutt ikke 100% trygg på han ennå. derfor syntes jeg en uke borte fra meg, med han ikke er det beste for henne akkurat nå. Jeg sa hun var litt for liten å at han heller kunne vente til neste sommer. Nei dette kunne han ikke forstå, loven sa at han skulle ha 1-2 uker i ferien punktum. Jeg sa igjen nei, å sa at her må vi tenke på vesla. Jeg tilbydde han å ha henne en langhelg men ikke lengre. Jo han måtte vel bare infinne seg i mine lover og regler for jeg fulgte ikke norges lover. Altså jeg syns det er urimlig å sende henne avgårde 1 uke når han såvidt gidder å bry seg i hverdagen. Nå bor han 10 mil unna, med t.o.m når vi bodde 2km fra hverandre så viste han ikke noe mer interesse. Kan jeg nekte dette, eller bestemmer loven at far skal ha 1-2 uker i ferien?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 ja det kan du. "vanlig samvær" er et forslag ikke noe han har krav på. så lenge du ikke anser det som best for dateren din og være hos pappa så lenge, så er det bare og si nei. han kan selvsakt gå rettens vei for og få "vanlig savmær" og vil sansynligvis få det. men da med en opptrapningsplan. det sier seg jo selv at om barnet ikke er trygg på pappaen sin så skal hun ikke være der en hel uke. han har jo selv valgt og ikke stille opp, det må han ta konsekvensene av. babyen min skal ikke på noe ferie med pappaen sin, han skal ikke på overnatting en gang. vet ikke hvordan det blir neste år. da er han jo 1 1/2 år. men tviler på at det blir noe mere en en langehelg. å pappaen her stiller opp.
winneboo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2007 Men han vil jo ikke ha vanlig samvær. Han kan ikke forvente å komme å gå som han vil, å så tro at han får 1-2 uker i ferien. Hadde han holdt seg til vanlig samvær å stilt opp jevnlig så hadde ting vært annerledes. Han gidder ikke en gang å ha henne fast året rundt så da kan han vel ikke forvente noe særbehandling om sommeren.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 ja, da er det vel bare og si nei til han med god samvitighet da. så lenge han ikke stiller opp i verdagen så kan han jo ikke forvente at barnet skall være trygg nok på han til og være der en hel uke. det er jo ikke noe problem for deg og forsvare det.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 tenker du på barnet ? eller på å straffe far ? selvsagt skal man ikke sende barnet hvis barnet ikke er trygg på situasjonen , men holdningen far skal ikke få...synes jeg er feil.. hva med å bytte til at barnet skal få være sammen med pappa ??
så var vi 4 Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 jeg skjønner ikke hva dette hjelper henne i situasjonen hun er i.
winneboo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2007 Selfølgelig tenker jeg på barnet. Hva skulle jeg straffet han for egentlig? Hva mener du med å bytte på? Far gidder jo bare å se ungen 1-2 ganger i mnd. Dvs hun er ikke 100% trygg på han ennå. Derfor sier jeg nei for hennes skyld. Hun blir redd og usikker etter 1 natt hos han, derfor tviler jeg på at 7 netter i strekk gjør det noe bedre. Vis han er interessert i å bygge opp et forhold til datteren sin så velger han å se henne mer og oftere.
så var vi 4 Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 tror hun mente man skulle bytte holdning fra 'straffe faren' til 'la barnet ha samvær'. Skjønte ikke så mye av det egentlig, menmen.
winneboo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. juni 2007 Bytte holdning?? hehe jeg har ikke gjort annent enn å godta og godta i snart 2 år. Han har kommet og gått som det har passa han. Han har rusa seg å gitt faen å kommet tilbake noen mnd senere, å jeg har tilbydd han samvær under tilsyn. Jeg har gjort ALT for at han skal ha datteren sin, men når interessen bare er der innimellom, å jeg har en datter som gang på gang blir sittende hos meg å jeg tror hun skal til far, å han gidder ikke engang å si ifra at han dropper samværet. Å nå kommer han plutselig å sier han skal ha henne 1 uke i ferien. Nei jeg tenker på datteren min her nå, ikke far å ikke meg selv. Ja det hadde vært deilig med 1 uke fri, men jeg mener at hun er for liten til å dra avgårde så lenge med en person hun ikke stoler 100% på. Hadde ikke sendt datteren min 1 uke til mine foreldre engang, selv om hun kjenner de omtrent like godt som meg. Poenget er også at jeg kjenner datteren min best å vet at 1 uke borte fra meg er for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå