Gå til innhold

Er sånn i tvil her.... Hva hadde dere gjort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo kom videre til et mesterskap i Madrid i september. Vi er flere som ble enige om å være med. Jeg er i en jobb nå, som kun er ut august, men jeg her fått beskjed om at det er høyst sannsynlig at jeg får fortsette etterpå. Jeg vet jo ikke om jeg vil ha den samme turnusen, hvis jeg skal fortsete å jobbe der, men det er det jeg regner med. Den tiden vi drar jobber jeg netter hele uka i følge den turnusen jeg har nå. Har ikke opparbeidet meg ferie, så jeg må i tilfelle ta ferie uten lønn i 4 netter. Synes det er litt vemmelig å be om ferie med en gang jeg har fått en jobb.... Men vet jo ikke om jeg får fortsette (noe jeg og de tror) som sagt....

Hadde dere bare bestilt ferie? Hadde dere pratet med avd.lederen om det først? Hmmm..... Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med sjefen din nå. det ordner seg helt sikkert.

Skrevet

Hadde snakket med avd.leder først, og så lengde du er ansatt nå så har du krav på ferie, dog uten lønn.

Blir du ansatt etter 15.august, så tror jeg faktisk ikke at du kan kreve ferie det året (siden du er ansatt er ikke det noe problem).

Blir du ansatt før 30.september, kan du kreve full ferie påfølgende år, selv om du ikke har opparbeidet fult feriepengegrunnlag.

Uansett, snakk om avd.leder og bestill ferie. Viser det seg at du bytter jobb i mellomtiden, ha det med som en forutsetning i neste jobb - at de dagene er du i Madrid og heier på sambo :)

God tur ;)

Skrevet

Har akkurat hatt mine første vakter i helgen, og jeg har allerede fått 1 ukes ferie uten lønn i sommer. Synes det er ekkelt å be om mer ferie allerede nå. Det er siste uka avd.lederen er der nå, før ferien. Da er hun tilbake igjen i aug. Men vi bestille sikkert reise før aug...

Skrevet

Snakk med sjefen. Ordner seg helt sikkert. Men mye bedre å snakke med de på forhånd enn etter at reisen er bestilt. Du har jo rett på ferie da, selv om det blir uten lønn

Skrevet

Er i utg.punktet enig i det :) Men synes det virker så utrolig dumt å spørre om det nå etter mine 3 første vakter.... Det er ikke bedre å bare bestille, da?

Skrevet

Tror sjefen hadde syntes det var greit om du sa fra først.

Jg måtte gjøre som du sa en gang jeg da men... Bestilte en ferietur over ett år i forveien og så fikk jeg ny jobb, der turen var første ukene jeg skulle jobbe. Gikk greit det altså, men hadde jeg vært sjefen din hadde jeg spurt først, ser bedre ut for å få fortsette og tenker jeg, at du ikke bare kjører på men faktisk forhører deg først :-)

Lykke til, tenker det ordner seg jeg...

Skrevet

Puh... da har jeg ringt.... Glad jeg gjorde det egentlig. Hun mente det ville ordne seg!! Det var 99.% sikkert at jeg fikk jobb videre og enten fikk jeg bytta vaktene, eller så ville jeg få ferie :-)

Skrevet

Så bra!!! Visste det ville ordne seg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...