Gå til innhold

hånd-, fot- og munnsyken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaring med denne? har visst kommet i hus...:(

er det det samme som den gode gamle munn- og klovsyken eller?

er det meningen det skal gå hull på blemmene?

håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min hadde det. Gikk ikke hull på blemmene, ble borte etter et par-tre uker. Gikk over av seg selv, og vi fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å ta spesielle forhåndsregler. Ingen av de han var sammen med til daglig fikk det. Vi var mye sammen med andre barn.

Skrevet

Snuppa mi har det nå også faktisk. Hun har hatt veldig kløe inni hendene og under føttene. Masse prikker på føtter og hender. Fikk Kløestillende middel hos legen som hun tar hver kveld(som hjelper godt) også har vi på eurax hvis det er for ille. Hun har hatt det i ca. 2 uker nå og prikkene er snart ikke synlige lenger. Her har det heller ikke vært noen andre som har blitt smittet heldigvis. Gå inn på Lommelegen.no å les om det hvis det er noe du lurer på, jeg sjekker alltid der. Alltid kjekt å vite litt om det når snuppa blir syk synes jeg.

God bedring! :)

Skrevet

Jenta mi hadde det når hun var rundt 14 mnd. Hun fikk masse blemmer i munnen. Klarte nesten ikke svelge og hadde det veldig vondt. Skrek i 24 timer i døgnet på det værste. Hun fikk ingen blemmer på føtter og kun en i hånden. Det var helt forferdelig. Ingen som ble smittet av det, ikke storesøsteren en gang, men vi fikk jo vite at det var smittsomt så vi holdt henne inne i den perioden. Det tok 2-3 uker før det var over. Helt forferdelig! Håper ikke barnet ditt får masse blemmer i munnen.

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Her har lillepia akkurat hatt det, hun hadde blemmer på hender og føtter som varte en stund, og utslett på kroppen som ble raskt borte. Hun spiste mindre enn vanlig,og sov litt uroligere noen netter, ellers virket det ikke som om det plaget henne. To-tre kjente barn i samme aldersgruppe, 15-20 mnd, fikk det nesten samtidig. Han ene hadde blemmer i munnen så det gjorde vondt å spise og sov lite om natta.Lite utslett ellers. Alle tre hadde utslett/blemmer i bleieområdet. Nå har storebror til den ene, han er vel 3 år, begynt å få blemmer på hendene, så det er smittsomt. Ei jeg kjenner leste at det er veldig smittsomt, derfor trenger men ikke holde barna hjemme, de man omgås har sikkert også blitt smittet allerede når man oppdager blemmene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...