Gå til innhold

Leie bilstol fra IF.... =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med naboen idag, som hadde leid bilstol fra IF Forsikring.. De var kjempeflotte bilstoler, helt tilpasset etter hvordan babyen skal ligge, sitte og være den første tiden :)

Kanskje den beste stolen jeg noen gang har sett, den lyste sikkerhet :)

Og når f.eks babyen er vokst ut av stolen, sendes den inn, og du mottar ny som passer den alderen barnet er i :)

Og dette koster bare 79,- i måneden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo billig! Men da må en være IF-medlem, eller...?

Skrevet

Du må være If totalkunde for å få det til den prisen. Har sett på stolen jeg også, og den så veldig bra ut. Men den er utrolig tung! Jeg er ganske liten selv, og syns den var tung å løft uten ungen i.. Så jeg vil anbefale å prøve å bære den rundt litt dersom dere kommer til å bruke den mye til bæring av ungen, fks opp trapper ol. ( jeg bor i 4.etg uten heis..)

Skrevet

Jeg kontaktet IF ang dette, som skulle kontakte meg tilbake. Det er 2 mnd siden, jeg har ikke hørt et ord fra IF, så vi kjøpte bilstol vi... :)

Skrevet

Problemet er at selv om stolene SER nye ut, er de ikke det! De kan være lånt ut opptil mange ganger, og så skiftes det trekk når de kommer tilbake, så de ser nye ut... Dette har jeg fått vite fra If selv, og ville ikke turt å leie derfra..! Man vet aldri hva setene har vært ute for, og de sendes tilbake til IF i en plastpose, og posten er IKKE forsiktige med pakkene sine! Tenk om du får et sete som har vært sendt i posten på den måten en 2-3 ganger, er du da fortsatt sikker på at setet vil fungere optimalt i en kollisjon? Jeg tar IKKE sjansen...

Her er mailen fra If:

"Siden det er utleieseter, og ikke seter man kjøper, så ønsker vi disse i retur når barnet har vokst ut av den.

Stolene leies ut på nytt, etter rekondisjonering. Dvs. når en stol vært ute til leie og kommer tilbake til lagret vårt, så gås stolen igjennom – trekk sendes til vaskeri/byttes ut og vi ser over delene på stolen. Stoler som ikke holder mål, blir ikke leid ut på nytt.

Det er vanskelig å si hvor mange ganger en stol kan ha vært ute til leie. Det kommer helt an på hvor lenge hver kunde har haft stolen. Vi får jo også inn nye stoler med jevne mellomrom, da det er mange som ønsker leie.

Vi sender ut stolene fraktfritt till If-kunder med posten. Du henter den på nærmeste postkontor. Du får med en returpåse så att du kan returnere stolen gratis på posten når du er ferdig med den.

Med vennlig hilsen

A*** E*******

Avd. If Sikkerhet"

Om du har sett på f.eks. Akta Graco Duologic, er dette et sete som koster mye mindre enn å leie, hvis du tenker 79 kr i mnd i 3-4 år blir det ganske mye penger rett ut av vinduet..!

Skrevet

lurte selv på dette med at leie bilstol,men bestemte meg for at la være av samme grund som jeg ville aldri kjøpe en brukt en,har en bilstol vært i en kollision uanset hvor liten skal den skiftes med en gang,men jeg er ikke sikker på den stolen jeg får hvis andre har brukt den lyder sikkert hysterisk,men jeg har jobbet med stole og hatt endel sikkerheds kurs og etter det tør jeg bare ikke ta noen chancer grusomme videoer de viser,på sånne kurs og slemme statistikker som er brennt inn i hovedet på meg.

grunnen til flest skader i biluheld er faktisk at bilstolen ikke fungerer som den skal igen oftest fordi monteringen av denne ikke er korrekt,tester viser at 70 prosent av alle bilstole er fejlmonteret.en bilstol hjælper ikke i en dødskrasj på moterveien uanset det er den lille tur til buttikken hvor,man ikke tar det så alvorligt at den kan hindre lammelse ovs i en kollision.

jeg beklager foredraget,men anbefaler alle at sikre riktig monteringen ved at smutte innenom en autoriseret bilstolforhandler og få hjælp til at lære monteringen,de gjør det gratis osse selvom du ikke har kjøpt stol hos dem.

Skrevet

Jeg hadde denne avtalen med førstemann, men sa den opp etter to år. Stolene var greie nok, men den første stolen synes vi var litt spinkel. Mulig de har blitt bedre nå? 'den andre stolen var grei en stund, men var tungvindt, og stor, pluss at hun ikke hadde hatt det særlig komfortabelt i den helt til hun hadde blitt fire år og kunne ha brukt den putestolen.

Men vi syntes det ble tungvindt og leie, spesielt med tanke på at vi vil ha flere barn, og man sitter bare igjen med en sånn putestol etter å ha betalt veldig mange penger..

Er mye mer fornøyd nå med recarostol vi kjøpte på tilbud:-)

Skrevet

Må rette litt på deg angående prisen. De som er If Pluss-kunde betaler kun 72 kr/måned, som If-kunde betaler du bare 82 kr/måned. Ordinær pris er 102 kr/måned.

Vi leier fra Gjensidige for 270kr i kvartalet. Det er enda billigere (om man ikke er kunde), og samme type avtale. Den siste stolen beholdes til odel og eie. :o) ..Det er et dipositum på 700kr og da.

Uansett virker begge som flotte leieavtaler. Litt forskjellige type seter da, så man får gå inn på hjemmesidene og titte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...