Propellmamma til 2 Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Vi har en liten leilighet og stor familie... og lite penger. Hva kan jeg finne på for å feire dagen hans?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Hvis dere skal ha familien hjemme, så er det jo ingen vits og diske opp med masse mat hvis dere har lite penger Bak noen gode kaker, og kjøp inn litt kaffe/brus Og hvis det bare skal være dere, så ville jeg ha bestillt bord på en koselig restaurant, kanskje en kiniobillett etterpå !? Og som jeg gjorde med min sambo, Lagde et "gavekort" på herlig sengekos når vi kom hjem Hadde kjøpt inn sexy sånn kort silke nattkjole, skiftet på sengen, lagt roseblader utover sengen, kjøpt inn duftelys og kom inn og overrasket han Gjett om han fikk en fin dag
vimsen Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Inviter venner og familie på overraskelsespiknik i parken eller et annet egnet uteområde. Få med deg et par medspillere blant kameratene hans. Og så lur med deg din kjære på tur på den aktuelle dagen... Sørg for enkle spill og aktiviteter - kubbespill, crocket, volleyball/fotball, quiz om bursdagsbarnet (eller andre tema :-)), rebusløype med inndeling i lag dersom familie og venner ikke er godt kjent - da kan du jo sette sammen lag slik at folk blir det. Det går an å høre med de du inviterer om de har spill eller ting de kan ta med. Dersom det er et egnet badevann/sjø i nærheten så går det jo an å satse på godt badevær :-) Mat: be alle om å ta med en rett hver til felles bespisning eller rett og slett kjøp inn noen engangsgriller, stå for salat og tilbehør og be alle om å ta med det de vil grille og drikke selv. Lag en enkel kake i langpanne og ta med kaffe i termos - så er kake ordnet også. Og dersom svigers skal være med så går det an å fri til svigermor om å bake favorittkaka hans - morsinstinktet og stolthet er til for å brukes :-) Musikk: Er det noen i vennekretsen eller i familien som spiller gitar eller lignende så kan de kanskje ta med til felles allsang - du kan jo lage et sanghefte med din kjæres favorittlåter. Uansett, håper dere får en fin bursdag.
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 liten leilighet og stor familie og lite penger: Spør om du kan arrangere surprise party hos noen i familien som har større plass da vel? Så fikser du sånn at alle tar med noe mat (gi beskjed hva de skal ta med så det ikke blir no dobbelt). Noen baker sikkert en kake, eller du gjør det selv. Drikke kan kanskje dere stå for, eller familien tar med det og. Synes såkalt kurvfest er helt genialt jeg, særlig når man har dårlig råd og det blir mange folk. Og så blir det masse god og forskjellig mat.
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 genialt forslag vimsen!! Nå skulle jeg ønske det var noens bursdag snart!!!!!! Det hørtes så koselig ut :-)
Propellmamma til 2 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2007 Det var et veldig bra forslag! Får sette meg ned å planlegge litt i helgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå