*Roxy* Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Hvordan vil dere si at oppfølgingen var etter fødsel? Sånn med tanke på hjelp til amming osv.. (Lurer vel hovedsaklig på de som det ikke hadde noen spesielle problemer og var på pasienthotellet.)
Propellmamma til 2 Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Fikk mye ammehjelp på pasienthotellet, de fulgte dette opp nøye. Jeg hadde en del komplikasjoner og hadde noen netter på sykehuset først. Da jeg kom på pasienthotellet var de sjokkert over at jeg ikke hadde fått ammehjelp på sykehuset.
*Roxy* Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2007 Hmm.. Det høres jo bra ut da! (det ene, hvertfall) Alle skal liksom ha meg til dra ut av byen for å føde og skryter uhemmet av både Sykehuset Buskerud og Ringerike (tviler ikke på at det er bra der asså..) Men hvorfor skulle det være dårligere her liksom? Andre erfaringer?
SusyQ Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Hvis du får føde på Ullevål tror jeg det er bra. Det litt negative er at de overbooker slik at mange vises vekk når fødselen er i gang. Av 4 venninner av meg som hadde plass på Ullevål endte bare 1 av dem opp med å føde der. De andre ble dirigert til Ahus og Bærum når fødselen var i gang. Ikke særlig moro for en førstegangsfødende..
*Roxy* Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2007 Nei, jeg ser den... Men det er likevel påstanden om at du ikke får god oppfølging når du først har født der jeg stusser litt på.
SusyQ Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Hmm.. Kanskje venninnene dine snakker om pasienthotellet? Har hørt om mange (særlig førstegangsfødende) som føler seg veldig overlatt til seg selv der. Men Ullevål er jo et universitetssykehus med mye flinke leger og jordmødre, så henger ikke særlig på greip at de skulle være noe dårligere enn f.eks Sykehuset Buskerud. Tror mye kommer ann på hva man forventer og hvilke jordmødre/sykepleiere/leger som tilfeldigvis er på vakt akkurat i den tiden du er der. Har hvertfall hørt både positive og negative historier om alle sykehusene, så virker som dette er veldig individuelt.
bokormPåOvertid Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 De forandret inntaksreglene på Ullevål i fjor etter fødekaos et par år på rad. Nå blir man svært sjelden avvist, da de ikke tar inn flere enn de kan håndtere. Tror det var noe slik som 1 fødende i snitt i uka som ble sendt videre. Ndg. pasienthotellet er det helt opp til deg selv hvor mye oppfølging man får. Familien er jo skjermet på et eget rom og det er meningen at det ikke skal være unødvendig flying, så når man trenger hjelp så må man ta ansvar for å plinge på selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå