SOMMER :) Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Vil gjerne høre andres meninger om dette!!! :-) I bhg til dattra mi (2 år) er det ei som nesten alltid kysser dattra mi på kinnet (nesten munnen). I dag da vi kom løp jenta mi foran meg inn. Da jeg kom etter (er høygravid og treig.. :-) løftet denne dama opp vesla og kysset henne. Da jeg skulle si hadet ville hun nesten ikke gi henne fra seg slik at jeg kunne gi henne en kos/kyss. Jeg syns det er litt ekkelt. Er glad for at jenta mi er godt likt og blir godt tatt vare på, men liker ikke denne kyssinga. Denne dama jobber egentlig ikke på avd til velsa, men er der mye likevel. Kan jeg si fra til avd.leder at jeg reagerer på dette? Eller overreagerer jeg??
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Kyssing av bhg personalet er ikke lov i min bok!
Katja Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Dette er veldig uvanlig og veldig unormalt. Jeg ville sagt fra til avd.leder, hadde ikke vært greit i forhold til min unge. Jeg er selv førskolelærer, har vært det i 13 år, og har aldri sett noen av de ansatte i en barnehage kysse på ungene.....hm....høres ut som ei snodig dame.
3 blå Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Jeg synes ikke det gjør noe i det hele tatt! De viser at de er glad i barna våre og det er iallefall jeg glad for. Jeg kysser min egen sønn på munnen hver dag, og er jeg sammen med andre barn kysser jeg de som regel på pannen eller på kinnet. Jeg karer ikke å se at dette er galt....??
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Jeg hadde nok ikke personlig brydd meg, viser bare at de bryr seg synes nå jeg, er vel ikke akkurat noen ekle baktanker bak det. Men det er samme hva jeg synes, om du ikke liker det må du si fra, er jo ditt barn:)
Northernlights Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Jeg hadde ikke likt det. Hun kan jo ha herpes,for det man vet...
så var vi 4 Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har nå aldri kysset noen barn i de årene jeg har jobbet i bhg, kan ikke si jeg har sett noen andre gjøre det heller...
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Høres litt merkelig ut. Hva er galt med en klem? Si fra om du syns det er ubehagelig.
Gemini77 Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Det hadde ikke jeg reagert på. Syns det er naturlig, og syns det fint å vise barn at det er naturlig å vise at man er glad i hverandre. Og ang herpes.. det smitter da ikke med mindre man har et åpent utbrudd, og da regner jeg med at personalet holder munnen sin unna andre..
Kjel-Tring Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Jeg kysser ikke ungene i min bhg,men det hender at barna kysser meg.Jeg gir heller kos på andre måter,klem,klapp på kinnet eller stryke de over håret.Jeg synes ikke det er ekkelt eller noe sånn,men jeg har en intimsone og har grenser for meg selv og barna.Dessuten er det ikke sikkert at foreldrene liker at vi kysser på deres barn.Det blir unaturlig for meg om jeg kysser barna.Mine egne barn kysser jeg derimot;)Men de er mine!!!
SOMMER :) Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. juni 2007 Tror nok jeg skal si noe når/hvis jeg henter i dag. Har tenkt flere ganger å si noe, men det har aldri falt seg slik. Jeg er litt følsom om dagen så i dag begynte jeg nesten å gråte da jeg ikke fikk sagt ordentlig hadet til vesla... :-) Jeg har vært inn og ut av sykehuset den siste tiden og syns egenltig det er helt forferdelig å levere henne i bhg. Men det er et av kriteriene for at jeg skal få være hjemme. Jeg må ha fullstendig ro midt på dagen... :-(
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Huff, skjønner deg godt. Var ganske frynsete i kanten selv på slutten av siste svangerskap. Følte det va fare for at jeg kunne begynne å gråte når som helst ;-)
Prinsemammaen Skrevet 28. juni 2007 #13 Skrevet 28. juni 2007 Det er også en i barnehagen til gutten min som susser han på kinnet når hun skal si ha det. Det gjør meg faktisk ingenting. Jeg susser også på barna til venninnene mine og de på gutten min. Men forstår om du ikke synes noe om det. Og da synes jeg faktisk du skal si fra om det også!! Lykke til!! :-)
Stary Skrevet 28. juni 2007 #14 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har en skikkelig sussebass, så når han begynner i barnehage til høsten så håper jeg da han får seg litt suss når jeg ikke er der:)
Sjonkel Rolf Skrevet 28. juni 2007 #15 Skrevet 28. juni 2007 NEI, det er ikke greit! Jeg hadde sagt ifra. (Men prøvd å sagt det på en fin måte da, selvfølgelig)
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #16 Skrevet 28. juni 2007 har ingen annen kommentar enn at dette kunne KUN bli tatt sånn at nordmenn! Ikke rart alle andre syns vi er et iskaldt folk! Det er et kyss!!!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. juni 2007 #17 Skrevet 28. juni 2007 Nå har jeg ikke barn i barnehage, så kan vel egentlig ikke uttale meg. Må bare si at det første jeg tenkte var at dette var rart å spørre om. Ble enda mer overrasket over at så mange var enige med HI. Kan ikke skjønne at det skulle være et problem og i hvert fall ikke ekkelt.
eva luna Skrevet 28. juni 2007 #18 Skrevet 28. juni 2007 Ja jeg synes det er helt greit. Jeg har selv sett at pedagogisk leder i bhg til eldstemann har kysset han på kinnet ved flere anledninger, har ikke reagert på det i det hele tatt. Bare husker jeg tenkte at det var koselig at de hadde så god tone og at jeg følte at de virkelig brydde seg om gutten min :-)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juni 2007 #19 Skrevet 28. juni 2007 Utrolig enig med piazava. Hva er problemet, egentlig? De lærer at det går an å vise omsorg på en fysisk måte, og det er vel bra?
eva luna Skrevet 28. juni 2007 #20 Skrevet 28. juni 2007 Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja, jeg synes du overreagerer! Du skal være glad for at de tar så godt vare på datteren din, og hadde jeg vært den ansatte som fikk klage av deg pga dette så hadde jeg nok blitt ganske fornærmet. Går utifra at du bare har litt ekstra med hormoner nå som du er gravid :-)
Northernlights Skrevet 28. juni 2007 #21 Skrevet 28. juni 2007 For dere som synes det er OK, er det da OK for laerere aa kysse barna adjoe ogsaa? Hva om det er en mann som kysser jenta di adjoe? Er det det samme? Bare en tanke..
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. juni 2007 #22 Skrevet 28. juni 2007 Hvis en mann hadde jobbet i barnehagen, så hadde det vel vært greit at han gjorde det? Et kyss på kinnet er da ikke noe problem? Om læreren gjør det blir vel en litt annen problemstilling. Barna er større da og de vil jo ikke ha det samme forholdet til læreren på skolen som de har til de som jobber i barnehagen.
Katja Skrevet 28. juni 2007 #23 Skrevet 28. juni 2007 Det kunne aldri falt meg inn å kysse på noen av barnehageungene, klemming og kosing er greit, men for meg hadde kyssing blitt for intimt. For meg er det litt for familiært, og jeg ville syntes det var upassende om noen i min barnehage kysset på ungene. Det har ikke noe med fare for smitte eller noe sånt å gjøre, men rett og slett at jeg føler at det er for intimt. Jeg kysser heller ikke på nabounger eller unger til venner. Kun på egne unger og tanteunger Det hender jo at unger smellkysser på oss voksne i barnehagen, og det er greit, men at en voksen tar initiativ til å kysse på unger i barnehagen føler jeg er å tråkke litt over grensen til det som jeg føler hører familien til.
eva luna Skrevet 28. juni 2007 #24 Skrevet 28. juni 2007 Den sammenlikningen var litt på kanten spør du meg... skole og barnehage er to helt forskjellige ting. Jeg hadde ikke brydd meg om en mannlig ansatt i barnehagen hadde nusset datteren min på kinnet, men en lærer har en helt annen funksjon og ungene er på en helt annen institusjon i skolen enn i barnehagen.
Katja Skrevet 28. juni 2007 #25 Skrevet 28. juni 2007 Men en mannlig SFO-ansatt da? SFO og barnehage kan jo sidestilles. Men uansett, hvis man som foreldre ikke liker at ungene blir kysset av barnehagepersonalet, syns jeg man skal si i fra. Og som sagt, etter 13 år i flere forskjellige barnehager, har jeg aldri sett noen kysse på ungene, så jeg tror ikke det er vanlig praksis å kysse på ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå