Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Vi skal foreløpig ingenting, gubben skal reise en del med jobben på messer i sommer, så vi jentene blir her og drar nok en del på hytta til morfar (helt ut til Nesodden, woohoo for en lang reise hehe). Til høsten tar vi kanskje en pakketur til syden sammen, bare for å komme oss bort litt. Men hva skal dere andre i ferien, og hvordan kommer dere dit? Synes reising med baby er litt skummelt jeg ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Hallais Vi reiser til Danmark på lørdagen, drar sammen med min svigerbror og hans to døtre :-) Blir der i 1 uke før vi drar tilbake til oslo for metallica konserten. Så setter vi nesten mot Kristiansand, Farsund, Stavanger og Bergen....litt av en rundtur med andre ord. Kommer til å kjøre bil alle veier, boxetten blir nok flittig brukt tenker jeg selv om beina til Camilla stikker litt utenfor hehe Går nok bra så lenge vi er flinke til å ta pauser underveis. Gleder meg til 4 uker sammen med David og Camilla :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Hei. Vi skal til Kristiansand vi to alene neste uke. Blir borte fem dager. Ellers får vi en del besøk utover sommeren. I august/september reiser vi til Tyskland for å besøke gubbens familie i Munchen. Har ikke planlagt hvor lenge vi blir borte. 10-14 dager tenker jeg. Ellers har vi også planer om en uke i syden før jeg beg å jobbe igjen.
Millapril Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Vi skal ikke så kjempe mye i sommer, er litt pyse foreløpig.. hehe Men vi drar til Lysekil i Sverige om noen uker. Der blir vi på hytte i litt over en uke. Har leid samme sted som et vennepar med barn så vi kan bo ved siden av hverandre. Blir sikkert koselig og ikke for langt å dra. Vi ser også ann en pakketur etterhvert og har faktisk snakket om å ta en langweekend bare for meg og samboer. Men jeg er litt usikker enda..
Rødtopp75 og to små Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Vi reiser mandag nordover til mannen sin familie sin hytte på Drag i Nordland, ca 130 mil en vei å kjøre (og litt lengre oppover siden vi tenkte å ta kystriksveien deler av veien). Skal også innom Bodø og vise fram Josefine til sin oldemor. Tenker vel at hele ferien skal ta 3-4 uker, opp og ned. Lurer litt på hvordan en så lang biltur kommer til å gå, men Josefine er vanligvis flink i bil så satser på at med ikke for lange dagsetapper og hyppige stopp, så går det greit. Skal også ned til Brussel i tre uker i september og bo hos min far som jobber der. Vi hadde først tenkt å kjøre også dit, men har ombestemt oss og tenker å fly ned. Så det blir endel farting på oss de nærmeste månedene, og innimellom skal vi flytte..Ingen fritidsproblemer
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Neste søndag drar vi til Egersund til svigers. Tidlig tirsdag morgen (10. juli) reiser vi, svigers og lillebroren til sambo ned til Alicante hvor svigers har leilighet. Min mamma skal også være med så hun kommer på flyet i Oslo. Vi må nemlig mellomlande i Oslo. Så den dagen blir det mye fly på lille snupp ja. Etter 8 dgr drar vi tilbake (kun vi og mamma, svigers blir igjen) tilbake til oslo, og vi tar flyet videre til Stavanger og skal være i egersund ett par dager før vi tar båten til Danmark. Jeg sitter i styret på jobb og en styrekollega av meg er reder for båten, så vi har fått luksuslugar for en symbolsk sum både ned til Danmark og hjem. I danmark skal vi være i Rømø i 5 dgr. Her blir det nok en dagsutflukt til Tyskland siden Rømø ligger helt ved grensa. Hjem til Norge tar vi igjen båten, men da tar vi den til bergen. En helg i Bergen. Sambo har studert ved handelshøyskolen her. Fra Bergen reiser vi opp til Beitostølen hvor vi skal være på jobben min sin firmahytte. Mens sambo går Besseggen og andre fjellturer, så skal jeg og Mathea bare kose oss i hytta. Også hjem til Oslo Men ikke nok med det. Jeg og Mathea skal en uke til mine besteforeldre på Møre i august. Siste helga i august skal vi to besøke ei venninne av meg i Stockholm. Da skal vi ta fly alene for første gang... I oktober skal vi en uke til Italia hvor sambo også får lov å være med oss. Og tilslutt skal jeg og Mathea ned å besøke Nore, Kari og pappan til Nore i Antibes i slutten av oktober. Så lille Mathea blir en bereist ung frøken før hun er 7 mnd. Kanskje det til slutt blir 7 land på henne Ha en herlig sommer alle sammen Å det blir så koslig å reise på tur!
Bellen^2 Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Øivind begynner på pappaperm på mandag så da går jeg ut i ferie:) Vi drar nordover uka etter og turen går med bil til Svolvær. Jeg har sjekket litt på nettet og hvis all bilkjøringen blir litt mye for knøttemann så tar han og jeg flyet fra Trondheim til Bodø, så kommer pappa etter med bil og så kjører vi det siste stykket sammen. Pappaen og stemoren til Øivind bor der og de har jo ikke fått sett lillegutt like mye som de andre besteforeldrene så nå skal vi gjøre det godt igjen, og Sebastian skal få hilse på oldeforeldrene sine:) Det er mulig vi drar videre til Sørreisa og Tromsø for å besøke noen flere slektninger av Øivind, men det tar vi litt på sparket. Hvis vi er lei all bilkjøringen snakket vi om å ta noen dager på Hurtigruta. Vi planlegger å få til en sydentur til høsten og har så vidt begynt å sett på alternative steder. Så langt så tenker vi vel på Kanariøyene eller noe sånt, men er det noen som har noen gode reisetips så er det bare å si i fra:)
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Hi hi.. ferie med mannen min.. Vi har hengt oppå hverandre hver dag siden 20. april! - Det skal jammen bli deilig med ferie, ja. Vi reiser 1 uke til Kragerø allerede i morgen. - Min mor og far har leid sommerhus + båt, der nede og vi blir med dem! Vi kjører bil dit. - Så skal vi være hjemme 1 uke, før vi tar turen til Molde og jazzfestivalen der. - Må nesten hilse på resten av familien der, de har ennå ikke sett Matteo. Tror jeg tar med meg ungene på flyet, så kan pappaen kjøre opp. Men vi kjører hjem sammen med pappa, for da blir datteren hans igjen i Molde hos mormor og morfaren sin. Vel hjemme, så tar vi oss en tur på hytta på øya i Oslofjorden. Og det frister å bare drive dank og kose seg i solen. Kanskje vi rett og slett skulle ta neste treff der ute? Man kommer seg bare ut dit med båt, så det må være interesse for det, men det er alle fasiliteter der ute, så dere er hjertelig velkommen! Resten av ferien har vi bestemt oss for å spare til påsken 2008, da reiser vi til Florida. Familien har leilighet i Palm Beach. Det er kun 1 time fra Disney World, og datteren til mannen min gleder seg vannvittig til den turen! - Og min farmor får hilse på Oldebarnet sitt for første gang..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Vi også tenkte på Gran Canaria, det skal visst være et bra reisemål med baby. Skal sjekke litt til, men det ser ut som om vi ender på den Bahia Feliz-resorten. Ikke så spennende for oss voksne kanskje, men denne ferien får handle mer om vesla enn om oss. At ting er lagt til rette med vogn, stellebord, babyvennlige restauranter etc er bare et pluss. Vi er uansett bare glade for å komme oss bort og være litt sammen vi, har blitt lite av det siden hun kom til verden and rocked our world :-) Lurer fælt på hvordan man skal komme seg fra flyplassen til hotellet da, leier man bil og har med bilstol eller sitter babyen på fanget på bussen?
heiamagen Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Høres ut som en god idé å ha treff ute på hytta di, Matteomamma! Må si Oslo er en fin sommerby. Vi har tre uker ferie fra midt i juli, og har faktisk ingen planer, annet enn at det nok blir en uke i Oslo, en på Hamar og en på fjellet. Mulig vi tar en båttur til Køben. Vi sparer penger til permisjonsturen vår senere i høst. Skal være to mnd i Antibes, Franske riviera. Har leid en fin leilighet med stor terrasse og utsikt over havna. Gleder oss masse til å utforske rivieraen, slappe av og bli enda mer kjent med Nore. Så fint å være familie
Tussi og Maja Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Vi skal en rundtur i Trøndelag i sommer. Jeg har hele slekta mi der oppe, og pappaen til Maja har broren sin der også. Så vi trenger litt tid når vi først skal dra dit. Maja og jeg tar toget oppover sammen med mammaen min den 13.07. Pappaen til Maja skal jobbe en uke til før han kommer etter i bil. Så kjører vi sørover igjen i begynnelsen av august. Håper bare Maja godtar å farte litt rundt der oppe, og ikke blir stressa av nye steder hele tiden. Men det går nok bra. Fikk jo herdet henne litt i helga i forhold til å forholde seg til masse "nye" folk da vi hadde dåp:-) Blir også litt spennende å se hvordan hun takler at vi skal kjøre 50-60 mil når vi skal hjem igjen... Vi får i værste fall ta inn på et hotell i Østerdalen et sted hvis det blir for ille:-) Ellers får vi litt besøk i sommer. Først av bestefaren til Maja, og så av onkelen, tanten og to kusiner senere. Så sommeren går nok fort tenker jeg. Vi har også tenkt å ta en uke i sydligere strøk i høst. Kanskje Hellas i september. Da er det forhåpentligvis ikke så varmt for lille tulla. Må vel ta inn på noe familievennlig ja, men har foreløpig ikke sett nærmere på det.
Solstråle72 Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 Vi har ikke tenkt oss så veldig langt avgårde. Blir jo litt spennende å se hvordan det blir å farte rundt med lillegutt, vi håper det går bra. Samboer har ferie tre siste ukene i jule. Den første uka har vi ikke helt funnet ut hva vi skal enda. Er mulig vi kjører til Bergen for å besøke gamle venner. Ellers så har vi også snakket om å ta en tur til Danmark og besøke min tante der. Det to siste ukene skal vi rett og slett bare være i Sogn hos min familie. Slappe av og kose oss i forhåpentligvis fint vær :-) I pappapermen blir det muligens en USA tur på oss. Samboer har en kompis som bor i Texas som han har veldig lyst til å besøke. Men vi har ikke planlagt noe sikkert enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå