Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Minien på 20 mnd har veldig høy feber nå. Han fikk det natt til i dag og har vært pjusk hele dagen. Jeg klarer rett og slett ikke få ned tempen hans med paracet. Regner med at det er halsbetennelse igjen. Har kledd av han, fått 4 paracet på¨24 timer. Han ligger på lammeskinn- er det bra eller bør jeg ta det vekk? legen ringer jeg i morgen... Flott om dere har noen tips her..
Reveenka Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Stakar liten da - ikke greit å være liten og syk og varm! Kan i farten bare komme på kald drikke - eller is - men ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å ta av klær og gi febernedsettende.
Karomamma Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Huffameg, stakkars! Har heller ingen tips utenom drikke/is og kald klut på panna. Hvis du har et ordentlig lammeskinn, er det bare godt for ham å ligge på det. Det skal være selvregulerende når det gjelder temperatur og blir heller ikke klamt selv om han svetter. Snuppa vår koste seg på lammeskinnet sitt i 40 graders varme God bedring!
phantomet Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Stakkars lille vennen...Ikke godt å være syk og pjusk... Selv om jeg er pro lammeskinn, tror jeg at du mer effektivt kan senke temperaturen ved å ikke ha ham liggende på det... Skinnet er selvregulerende om det er av god kvalitet, men like fullt så isolerer det. La luft sirkulere rundt gutten, legg ham rett på madrassen, eventuelt om du har silke du kan bruke å ha under/ over. Silke har også den unike evnen til å regulere varmen, samt av det føles svalende på den varme huden. Gi væske, kjøle ham ned med klut eventuelt kjøle ned bena hans under lunket vann...Dersom bena kjøles ned er det med på å regulere kroppstemp. Ønsker lille tassen riktig god bedring!
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Ok, her er det en ny halsbetennelse- den 3 i rekka siden april. Fått antibiotika nå. Hvis dere kunne sett meg nå med øynene i kryss, håret til alle kanter og huset fullt av klær og dill som bør ryddes.... Jeg tror jeg må ansette noen, slik at jeg kan være sykepleier/lege/ ernæringsfysiolog på heltid
Travelmor Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Stakkars liten. Fælt så mye syk han skulle bli da. Lammeskinnet er nok godt å ha, men det er varmt. Jeg har innimellom tatt det vekk når mine har vært feberhete. Du merker jo om han blir veldig klam og svett på kroppen. God bedring. Håper antibiotikaen tar knekken på den vonde halsen raskt! Skal sende deg noen gode ryddevibber dersom du får litt fri til sånt.
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Vibber mottatt, men gidder jeg- mnjanei:) Skjønner ikke hvor de gutta får immunforsvaret sitt fra. Må være dårlige gener fra superduperpappaen:)
Plutseliten :) Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Uffameg...stakkars liten og stakkars sliten mamma. Halsbetennelse er vondt! Har dere vurdert å fjerne mandlene? Datteren min opererte dem bort etter 4-5 tilbakevendende halsbetennelser da hun var 3 år,nå er hun 15 og ikke hatt det siden siden Lammeskinn regulerer litt,men tror nok jeg hadde valgt bare en liten trøye på og rett på laken. Kjøl ned kropp og hals med saftis. God bedring,medisinen virker fort...imorgen er han mye bedre! Og da kan du begynne å tenke på å rydde litt
♥Snulder Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Håper han er på bedring nå!!! Ikke greit for hverken liten eller stor når det stadig vekk er sykdom og bekymring!
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Fikk beskjed om at de ikke fjerner mandlene før han er 4 år. Da har vi kun 2 år og 4 mnd til det kan skje... Var på legevakten igjen med han ikveld, siden feberen har steget til 40,8. Men legen gadd ikke engang se på han. Fikk beskjed om å se det an til i morgen. Fikk sjekket urinen for å utelukke nyrebekkenbetennelse, siden han har hatt endel av disse. Ikke greit å være liten gutt i dag. Han drikker veldig lite, har kun fått i ham 2,5 dl på to dager og han har hatt dårlig væske og matinntak den siste uka. Får håpe det snur i helga, siden vi planlegger å dra på hytta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå