Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

18,5 mnd

Går bak gåbil.

Reiser seg opp ved møbler.

Går bittelitt langs salongbordet.

Går når vi "går med ho".

Men virker overhodet ikke interisert i å gå selv.

Hvor mye bør jeg "trene" med ho?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun har falt litt og blitt redd for å slippe seg? For dere merker kanskje at når dere går med henne kan hun strengt tatt gå selv? Gutten min har nettopp begynt å slippe seg for noen får skritt, han er 13 mnd. Da hadde han gått rundt bordet og med oss i flere måneder uten at noe skjedde. Jeg tror det er viktig ikke å presse for mye, det skjer når hun tør. Er helt sikkert ikke noe galt med henne. :-)

Skrevet

Hun liker nok den sikkerheten å holde seg fast i noe. Ei nabojente her er 20 mnd og har nettopp sluppet seg. Du kan jo alltids trene litt, men ikke la henne føle seg usikker og ikke stress :) Hun vil gå en vakker dag, sikkert ganske snart :)

Skrevet

Så lenge hun er interessert i å gå når hun har noe å holde seg i, så hadde jeg ikke bekymret meg. Hun er bare meget forsiktig og tør nok ikke slippe seg før hun er 100% sikker på at det skal gå bra.

Vi har ei jente som akkurat ble 20 måneder og hun har ennå ikke sluppet seg. Hun har nettopp begynt å gå bak gåbilen. Tidligere gikk hun kun hvis hun kunne holde oss i begge hendene, eller hvis hun kunne holde seg i noe som sto stille (bord, stoler etc). Hvis vi prøver å holde henne i en hånd, så setter hun seg ned. Hun skal ha begge hendene :-) Vi har vært hos barnelege, helsesøster og fysioterapeut, men det er ingenting galt med henne. Og vi fikk beskjed om at det sjeldent er noe galt selv om de blir såpass store før de går. Det er også tydelig for oss at det er redselen for å slippe seg som hindrer henne i å gå. Det høres ut som om datteren din er ganske lik :-)

Bare vent. Hun slipper seg nok snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...